Haku
Viitteet 1-10 / 85
Rekrytoinnin digitalisointi
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli suuren suomalaisen IT -alan yrityksen, Bittium Wireless Oy:n, rekrytoinnin digitalisointi. Yritykselle luotiin digitalisoidut versiot työnhakuprosessin yhteydessä tehtävistä tasokokeista ...
Natiivi-, web- ja hybridisovelluskehityksen vertailu sekä mobiilisovelluksen kehittäminen
(2021)
Tämä insinöörityö tehtiin Tieto-Oskari Oy:n toimeksiantona. Tieto-Oskari Oy:llä on entuudestaan kehitetty ELLI-työajanseurantajärjestelmä, joka helpottaa työajan seuraamista nykyaikaisilla metodeilla. ELLI-ohjelmisto ...
COTS-tuotteiden sähkömagneettinen yhteensopivuus (EMC) laajakaistaisten radioiden yhteydessä
(2020)
EMC-termillä (Electromagnetic compatibility) tarkoitetaan sähköisten laitteiden keskinäistä yhteensopivuutta. Yleinen olettamus on, että kaikki ympärillämme olevat sähköiset laitteet toimivat toisistaan välittämättä eivätkä ...
Lisätyn todellisuuden kehitys Magic Leap -laiteympäristössä
(2019)
Opinnäytetyö toteutettiin osana Clever Simulation Entertainment -kehitystiimiltä tilatuttua raitiovaunun vika- ja huoltotietojen visualisointidemoa. Demo on osa lisätyn todellisuuden soveltamista teollisuuteen edistävää ...
Verkkokaupasta ostetun lipun luonti, vaihtaminen rannekkeeseen ja liittäminen pelitiliin
(2019)
Työ tehtiin SuperPark Oy:n toimeksiannosta. SuperPark on kainuulainen sisäaktiviteettipuistoja rakentava ja ylläpitävä yritys. SuperPark laajensi toimintaansa Aasiaan, ja tästä syystä verkkokauppa päätettiin vaihtaa Shopifyn ...
Alustariippumattomien sovelluskehysten sopivuus mobiilisovellusten luontiin
(2019)
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona kajaanilaiselle ohjelmistoalan yritykselle KajaPro Oy:lle. KajaPro Oy tuottaa tuotekehityspalveluita ja ICT-konsultointipalveluita.
Työn tavoitteena oli tutkia eri sovelluskehysten ...
Vikavirran analyysi ennakoivan kunnossapidon näkökulmasta
(2019)
Opinnäytetyön aiheena oli tuottaa ennakoiva algoritmi teollisuuden sähkösaattojen ennakoivaan kunnossapitoon. Työn tilaajana toimi Planray Oy. Algoritmi toteutettiin Wapicen IoT-ticket-pilvipalvelua hyödyntäen. Työn ...
Pelimoottorin kehittämisen kannattavuus
(2020)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, onko peliyritykselle kannattavaa kehittää oma pelimoottori, kun ilmaisia kaupallisia pelimoottoreita on markkinoilla. Tutkimuksen toimeksiantajana toimi Linna Games Oy, joka ...
Vaihtoehtoiset radioverkkotekniikat Kaisanet Oy:n ekosysteemissä
(2019)
Opinnäytetyössä arvioitiin Kaisanet Oy:n digitalisaatiohankkeeseen liittyviä radioverkkoverkkotekniikoita sekä niiden soveltuvuutta kaupalliseen toimintaan. Arviointi suoritettiin rakentamalla Kaisanet Oy:lle testiympäristö, ...
Ohjelmointivirheiden raportointityökalut
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia erilaisia ohjelmistovirheitä, kuinka niiden syntyminen voidaan estää, sekä niiden raportointiin tarkoitettuja työkaluja. Lisäksi kehitettiin yksinkertainen demoprojekti, jonka ...