Haku
Viitteet 1-10 / 18
3D-tulosteiden hyödyntäminen virtuaalitodellisuudessa
(2020)
Työn toimeksiantajana toimi Kajaanin ammattikorkeakoulun kehitysyksikkö Clever Simulation Entertainment (CSE). CSE on erikoistunut virtuaalitodellisuuteen (VR) pohjautuviin ratkaisuihin koulutus- sekä hyötykäytössä. Viime ...
Varjostimien sekä efektien toteutus ja käyttö Godot Engine -pelimoottorissa
(2021)
Opinnäytetyö on jatkoa peliprojekti Litter Runille. Työn tarkoituksena oli tutkia, kuinka Godot Engine toimii yleisellä tasolla ja kuinka siinä voidaan toteuttaa varjostimia tai efektejä. Opinnäytetyössä käytettiin ...
Käyttöystävällisen käyttöliittymän kehittäminen
(2020)
Tiivistelmä
Tekijä: Väyrynen Aleksi
Työn nimi: Käyttäjäystävällisen käyttöliittymän kehittäminen
Tutkintonimike: Insinööri (AMK), tieto- ja viestintätekniikka
Asiasanat: käyttöliittymä, käyttäjäystävällisyys, käytettävyys, ...
Aaltomuoto-ohjelmiston arkkitehtuurin suunnitteleminen yhteensopivaksi OMNeT++-simulaatioympäristöön sekä laiteympäristöön
(2021)
Simulaatiota hyödynnetään ohjelmistokehityksessä vuosi vuodelta yhä enemmän. Simulointikeinoja haetaan alan tekijöiden toimesta jatkuvasti. Simulaatioympäristössä ohjelmiston toiminnalle kuitenkin esitellään aivan uudenlaisia ...
Isometrinen pelimoottori
(2022)
Työn tavoite on toteuttaa isometrinen pelimoottori,
joka sisältää ohjelmointointikirjastoja sekä työkaluja pelinkehityksen helpottamiseksi.
Pelimoottorin arkitehtuurin päätavoitteina ovat alustariippumattomuus ...
Single-page application -arkkitehtuuri
(2022)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin verkossa toimivaa single-page application (SPA) – arkkitehtuurin toimintaa ja pyrittiin selvittämään, mitä tekniikoita tämä arkkitehtuuri todella tarvitsee toimiakseen mahdollisimman ...
Progressiivisen Web-applikaation soveltuvuus Bluetooth-pohjaiseen mittalaitteeseen
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, voisiko progressiivinen web-applikaatio korvata jo käytössä olevan natiivin Android-sovelluksen Bluetooth-pohjaisessa mittalaitteessa, jolla tehdään veden laadun mittauksia. Työn ...
Clang-Tidyn laajentaminen yrityksen tarpeiden mukaisesti
(2023)
Tässä opinnäytetyössä kehitettiin laajennettu versio Clang-Tidysta, joka on osa LLVM-projektia. Tavoitteena oli lisätä työkaluun vähintään yksi uusi tarkistus sekä automaatiotestit ja dokumentaatio tälle. Tarkoituksena ...
Langattoman tiedonsiirron opetuskortti
(2022)
Kajaanin ammattikorkeakoululle tarvittiin uusi mikrokontrollerin opetuskortti opiskelijoita varten. Uusi opetuskortti tuli opetuskäyttöön monelle eri kurssille, joissa käytetään mikrokontrolleritekniikkaa. Ennen opinnäytetyön ...
Kääntäjäoptimointi ja C++20 [[likely]]- ja [[unlikely]]-attribuutit
(2021)
Tässä työssä tutustuttiin C++20-standardin [[likely]]- ja [[unlikely]]-kääntäjäattribuutteihin ja niiden suorituskykyvaikutuksiin sekä niihin liittyviin teoria-aiheisiin, kuten kääntäjäoptimointiin ja C++:aan. C++:aa ...