Haku
Viitteet 1-10 / 32
Videopeligrafiikka osana videopelin immersiota
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin immersioon vaikuttavia tekijöitä videopelissä, kuten läsnäolon tunnetta sekä pelaajan osallistumisen malleja, ja kuinka nämä näkyvät videopeligrafiikassa. Videopeligrafiikka on kehittynyt hyvin ...
3D-hahmoanimaation luominen mainostukseen ja sen tehokkuuden mittaaminen
(2019)
Tämän opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli tutustua ammattimaiseen 3D-animaation työnkulkuun, käyttää tuotettua animaatiota mainoskampanjassa ja analysoida kampanjan tuloksia mainostuksen tehokkuuden parantamiseksi ...
Liikkeenkaappaus HTC Vive -työkalustolla
(2019)
Opinnäytetyössä esitellään liikkeenkaappaustekniikan rakentaminen virtuaalitodellisuus työkalustoon. Liikkeenkaappauksen tekniikka ja käyttökokemukset on pohjustettu Xsens MVN -laitteistolla työskentelyyn, ja näitä kokemuksia ...
Localization pipeline for a AAA game production
(2021)
Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona nimeltä mainitsemattomalle pelialan yritykselle, joka kehittää AAA-pelejä, eli suuren budjetin ja kehitystiimin vaativia videopelejä. Toimeksiannon tehtävä on määrittää ...
Hyötypohjaisen tekoälyn toteuttaminen Unity-pelimoottorissa
(2020)
Tämä opinnäytetyön tavoitteena oli ensin selvittää, miten hyötypohjainen tekoäly toimii yleisellä tasolla, ja sen jälkeen toteuttaa kyseistä tekoälyn toimintamallia hyödyntävä kokonaisuus Unity-pelimoottorissa. Käytännön ...
Listatekstuurien valmistus ja käyttöönotto
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli käydä läpi listatekstuurien suunnittelu- valmistus- sekä käyttöönottovaiheet. Listatekstuurit ovat monikäyttöisiä elementtejä, jotka mahdollistavat useiden peliobjektien tai peliympäristöjen ...
Game Creation System Dreams (PS4)
(2020)
Tämän opinnäytetyön aiheena on Game Creation System pelilajityypin pelit ja mitä ne ovat. Tavoitteena on tutkia aihetta.
Työssä syvennytään eri esimerkkeihin näistä peleistä ja tutkitaan miten ne antavat käyttäjänsä ...
Tietohallinnon suorituskykymittariston kehittäminen tasapainotettuun mittaristoon perustuen
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Terrafamen tietohallinnon suorituskykymittaristo palvelemaan paremmin osaston toiminnan kehittämistä. Kustannustehokkuus on yksi organisaatiomme strategisista prioriteeteista. ...
Steam-alustan kannattavuus pienien kehittäjien näkökulmasta
(2020)
Työssä syvennytään Steamin historiaan ja kehitysvaiheisiin sekä erityisesti sen nykyiseen asemaan markkinoiden suurimpana PC-pelaamisen alustana. Sen lisäksi perehdytään myös sen suurimpiin kilpailijoihin ja niiden ...
Pelaajan Oppimisprosessi
(2019)
Pelit ovat joukko sääntöjä, voitto- ja häviöehto. Pelit ovat kehittyneet ajan kanssa kokemuksiksi, lisäten näiden sääntöihin päälle monia kerroksia. Ihmisen oppiminen on pelaajan oppimisen tavoin monimutkainen prosessi. ...