Haku
Viitteet 1-10 / 16
Sydämen 3D-mallinnus ja sen animointi
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä tyylitelty, mutta anatomisesti korrekti 3D-malli ihmisen sydämestä ja sen poikkileikkaus. 3D-malli animoitiin myös näyttämään oikeanlainen sydämen mekaaninen pumppaustoiminta. ...
Modulaarisen miekan valmistus
(2021)
Moduulit koostuvat pienistä komponenteista ja näitä moduuleita voi yhdistellä toisiinsa ennalta suunnitellulla tavalla.
Työssä käydään läpi kolmen pelin modulaarisia esimerkkejä aseiden suhteen. Ensimmäinen on Mordhau. ...
Varjostusartefaktien välttäminen normaalikartan beikkaamisessa
(2021)
Opinnäytetyössä tutkittiin normaalikarttojen beikkaamista, jossa yksityiskohtaisesta korkearesoluutioisesta 3D-objektista siirretään tietoa matalaresoluutioiseen peliobjektiin normaalikartan muodossa. Kyseinen tekniikka ...
Kaupunkirakennusten visuaalinen uudistaminen mobiilipeliin
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uudet kaupunkirakennusten 3D-mallit Transit City Tycoon -mobiilipeliin. Pelin kehittäjä on tamperelainen mobiilipeleihin keskittynyt BON Games Oy, joka toimi opinnäytetyön ...
3D-dioraama Unity-pelimoottoriin
(2020)
Tässä opinnäytetyössä käytiin läpi kolmiulotteisen dioraaman valmistusprosessi suunnittelusta toteutukseen. Aiheena käytettiin kohtausta Andrzej Sapkowskin kirjasta Pääskytorni. Dioraama on rajattu versio kolmiulotteisesta ...
3D-hahmomallin valmistus ja prosessin dokumentointi ohjekirjaksi
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli valmistaa toimiva 3D-hahmo videopeliprojektiin Rusto Games Oy:lle ja luoda ohjekirja hahmoon pohjautuen. Hahmon valmistuksen aikana kirjattiin ylös kaikki vaiheet, joita hahmon valmistukseen ...
Trim-tekstuurin valmistus Substance Designer -ohjelmalla
(2022)
Tässä opinnäytetyössä perehdytään trim-tekstuurin valmistamiseen Substance Designer -ohjelmalla. Trim-tekstuuri on materiaali, joka koostuu vaaka- tai pystysuunnassa toistuvista liuskoista, mutta ne voivat sisältää myös ...
Volumetriset efektit ja käyttö Unreal Enginessä
(2021)
Opinnäytetyö käsittelee volumetristen efektien teoriaa ja implementointia Unreal Engine 4:ssä. Tarkoituksena oli oppia volumetristen efektien tekniikoita, jotta pystytään soveltamaan näitä efektejä käytännössä ja tarvittaessa ...
Vihollishahmon retopologian tekeminen valmiiksi veistetystä mallista
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käydä läpi topologian merkitystä niin yleisesti kuin pelialalla. Opinnäytetyö käy aluksi läpi kolmiulotteisen mallintamisen, sen osat ja erilaiset, pelialalla yleisimmät mallinnus-ohjelmat. ...
3D-dioraaman luominen Blenderillä
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten Blenderiä käyttäen voidaan luoda kolmiulotteinen dioraama. Työn tavoitteena oli tutustua tekniikoihin ja huomioon otettaviin asioihin dioraamaa suunnitellessa ja toteuttaessa. Dioraama on ...