Haku
Viitteet 1-10 / 25
Tarinankerronta ilman sanoja – lasten opetuspelin narratiivisuunnittelu
(2021)
Työn toimeksiantaja oli islantilainen Evolytes ehf. -peliyritys, joka kehittää Evolytes-peliä mobiililaitteille. Evolytes auttaa lapsia oppimaan matematiikkaa hauskalla tavalla. Työn aihe syntyi työharjoittelussa tehdyn ...
Valintapohjaisen Interactive Fiction -pelin luominen
(2019)
Opinnäytetyössä paneuduttiin siihen, mistä Interactive Fiction eli tekstipohjaiset pelit, joiden narratiiviin pelaaja voi vaikuttaa, ovat saaneet alkunsa sekä, mitä niiden tekemiseen vaaditaan. Työn tarkoituksena oli tuoda ...
Pelaajakäyttäytymisen ohjaaminen kauhupelissä
(2020)
Opinnäytetyön aihe, pelaajakäyttäytymisen ohjaaminen kauhupeleissä, valittiin pelisuunnittelijana kehittymisen sekä ammatillisen kiinnostuksen takia. Työn tavoitteena oli selvittää, millaisia epätoivottuja käyttäytymismalleja ...
Pelituntuman suunnittelu ja toteutus 2D-toimintapeleissä
(2020)
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin pelituntuman roolia videopeleissä ja niiden kehityksessä. Työssä määriteltiin pelituntuma, juissi ja öljy käsitteinä sekä pelituntuman mittaaminen käyttämällä pelituntuman metriikoita.
...
Kuntopyörän hyödyntäminen peliohjaimena liikuntapelissä
(2021)
Liikunnan yhdistäminen osaksi videopelejä on lisääntynyt pelaajien seurantaan käytettävissä olevan teknologian kehittyessä. Erilaiset seurantaan käytetyt menetelmät tuottavat omia pelisuunnittelun haasteita. Kun pelin ...
Esimerkkejä saavutettavuusominaisuuksista videopeleissä
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda tietoa videopelien saavutettavuudesta helposti saataville aloitteleville
pelinkehittäjille sekä analysoida olemassa olevien pelien saavutettavuutta. Työn tarkoituksena oli tuoda
saa ...
Pelaajan ohjaaminen visuaalisesti 3D-ympäristössä
(2023)
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin pelaajan ohjaamiseen 3D-ympäristössä visuaalisilla elementeillä ilman, että käytettäisiin graafista käyttöliittymää pelaajan tavoitteiden ilmaisemiseen. Työn teoriaosuudessa syvennyttiin ...
Pelaajan Oppimisprosessi
(2019)
Pelit ovat joukko sääntöjä, voitto- ja häviöehto. Pelit ovat kehittyneet ajan kanssa kokemuksiksi, lisäten näiden sääntöihin päälle monia kerroksia. Ihmisen oppiminen on pelaajan oppimisen tavoin monimutkainen prosessi. ...
F2P-monetisaation erot idässä ja lännessä
(2020)
Free to play, tai Ilmaispelien suosion kasvun myötä monetisaatiotapojen suunnittelu on oleellinen osa pelinkehityksen kulkua. Täten on tärkeää kehittäjien selviytymisen kannalta tehdä se oikein. Tässä opinnäytetyössä ...
Ohjelmointipelin suunnittelu peruskoulutasolle
(2021)
Opinnäytetyö perehtyi ohjelmoinnin opetukseen ja sitä opettavan pelin suunnitteluun. Tavoitteena oli kehitellä kehykset ohjelmointia opettavalle pelille, jota voisi käyttää peruskouluissa mahdollisimman vaivatta. Työ alkoi ...