Haku
Viitteet 1-10 / 99
Videopeligrafiikka osana videopelin immersiota
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin immersioon vaikuttavia tekijöitä videopelissä, kuten läsnäolon tunnetta sekä pelaajan osallistumisen malleja, ja kuinka nämä näkyvät videopeligrafiikassa. Videopeligrafiikka on kehittynyt hyvin ...
Starting a Game Studio
(2020)
The purpose of this thesis was to create a theoretical foundation for starting a game studio by researching the game industry and business planning, and to follow the process of starting a game studio in practice all the ...
Mobiilikäyttöliittymän toteuttaminen
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka käyttöliittymää tulee lähteä suunnittelemaan mobiililaitteille. Käyttöliittymä on näytöllä oleva objekti, jonka kanssa pelaaja voi olla vuorovaikutuksessa, vuorovaikutus voi olla esimerkiksi ...
Striimausteknologian hyödyntäminen peliyrityksen markkinoinnissa
(2020)
Tämä opinnäytetyö sisältää tietoa ja historiaa peliaiheiseen striimaamiseen ja nykyisiin mainontatekniikoihin liittyen, sekä mahdollisimman laajat ohjeet siihen, miten striimaamista voi hyödyntää peliyritysten markkinoinnissa. ...
Sydämen 3D-mallinnus ja sen animointi
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä tyylitelty, mutta anatomisesti korrekti 3D-malli ihmisen sydämestä ja sen poikkileikkaus. 3D-malli animoitiin myös näyttämään oikeanlainen sydämen mekaaninen pumppaustoiminta. ...
Crunch pelialalla ja sen vaikutukset
(2020)
Tämän työn tarkoituksena on tarkentaa, mitä termi crunch tarkoittaa, miten se voi alkaa yrityksessä ja miten se vaikuttaa niin työntekijöihin kuin yritykseen. Crunchin terveydellisissä vaikutuksissa otetaan huomioon varsinkin ...
Game Graphics: Achieving the Goals of Pre-production
(2020)
The purpose of this thesis was to study the tools and workflows used in pre-production in video game development from the perspective of the art team. In the final part, this theory is put into use as the plans for executing ...
Partikkeliefektin luonti Unity-pelimoottorilla
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda pelikäyttöön soveltuva partikkeliefekti portfoliota varten, ja tehdä dokumentti, josta löytyy efektin luontiin hyödyllistä teoria ja käytännön tietoa efektin rakentamisesta ...
Automaatiotestien määrittely ja arviointi verkkokauppakehityksessä
(2021)
Opinnäytetyön tarkoitus on tutkia automaatiotestausta ja sen käyttöönoton mahdollisuutta opinnäytetyön toimeksiantajan työympäristössä. Toimeksi antajana toimii LianaTechonologies yritys, joka toimittaa viestintä ratkaisuja ...
LiDAR-pistepilvivisualisointi
(2021)
Opinnäytetyössä kommunikoitiin 2D LiDAR-laitteelle ja kerättiin sen avulla dataa ympäristöstä. Työssä esitellään tekniikat saadun LiDAR-datan purkamiseen ja sen käsittelyyn, jotta saadut etäisyydet voidaan muuntaa yhtenäiseen ...