Haku
Viitteet 1-6 / 6
Pelaajan Oppimisprosessi
(2019)
Pelit ovat joukko sääntöjä, voitto- ja häviöehto. Pelit ovat kehittyneet ajan kanssa kokemuksiksi, lisäten näiden sääntöihin päälle monia kerroksia. Ihmisen oppiminen on pelaajan oppimisen tavoin monimutkainen prosessi. ...
F2P-monetisaation erot idässä ja lännessä
(2020)
Free to play, tai Ilmaispelien suosion kasvun myötä monetisaatiotapojen suunnittelu on oleellinen osa pelinkehityksen kulkua. Täten on tärkeää kehittäjien selviytymisen kannalta tehdä se oikein. Tässä opinnäytetyössä ...
Core Loop ja Monetisaatio Mobiilipeleissä
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin ilmaismobiilipelien monetisointia ja pelisuunnittelua analysoimalla kahta erilaista peliä. Työn tavoitteena oli tarkastella kuinka pelisuunnittelussa tunnettu käsite “core loop” otettiin ...
Taustaesineiden luominen 3D-pulmapeliin
(2023)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli taustaesineiden luomisen historia, teoria ja käytäntö 3D-peleissä. Opinnäyte perustui vuonna 2022 DreamScript-pulmapeliprojektiin tehtyyn grafiikkatyöhön. Tavoitteena oli tutkia taustaesineiden ...
Mobiilipeliprototyypin kehittäminen peligraafikon näkökulmasta
(2021)
Peligraafikon tarve peliprojektien prototyypin kehitysvaiheessa tuntuu olevan yleisesti ottaen kiistelty, kun tarkastellaan pelinkehitystä koskevaa kirjallisuutta. Tässä opinnäytetyössä koitetaan löytää mahdollisuuksia ...
3D-tasoloikkapelin liikkumisen toteuttaminen
(2023)
Opinnäytteen aiheena oli käsitellä 3D-tasoloikkapelin liikkumisen mekaniikkojen toteuttaminen, erityisesti
erikoisliikkeiden toteuttaminen. Opinnäyte perustui peliprojektiin, jonka tekeminen alkoi 2019. Tämän projektin ...