Haku
Viitteet 1-10 / 13
Unity HTC Vive -virtuaalitodellisuussovelluksen käännöstyö Oculus Quest -alustalle
(2019)
Opinnäytetyössä dokumentoitiin Unityssä toteutetun virtuaalitodellisuussovelluksen käännöstyötä HTC
Vive PC -alustalta Oculus Quest -mobiilialustalle. Pääpainoina olivat visuaalisen ilmeen ja hyväksyttävän
suorituskyvyn ...
SotePeda24/7-pelin suunnittelua tukevien tekniikoiden tarkastelua
(2020)
Tämä opinnäytetyö tehtiin Kajaanin ammattikorkeakoulun virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden pelinkehitystiimi Clever Simulation Entertainmentille. Opinnäytetyö tuli auttamaan SotePeda-hankkeeseen kuuluvan peliprojektin ...
3D-hahmomallin valmistus ja prosessin dokumentointi ohjekirjaksi
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli valmistaa toimiva 3D-hahmo videopeliprojektiin Rusto Games Oy:lle ja luoda ohjekirja hahmoon pohjautuen. Hahmon valmistuksen aikana kirjattiin ylös kaikki vaiheet, joita hahmon valmistukseen ...
Hahmon luominen foorumiroolipeliin
(2021)
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi, kuinka voi suunnitella hahmon tekstipohjaiseen foorumiroolipeliin. Työn tarkoituksena on esitellä, mikä on tekstipohjainen foorumiroolipeli ja millaisia vaatimuksia tällaisissa peleissä ...
Kuinka tehdä värikästä peligrafiikkaa
(2022)
Opinnäytetyö tarkastelee väriteoriaa ja värinäköä tarkasteltavan näkökuvan aivoissa tapahtuvan jälkikäsittelyn näkökulmasta. Työssä tarkastellaan eri värihavaintoon liittyviä ilmiöitä, jotta kuvitusta tehdessä artisti voisi ...
Opas lokalisaatioon aloittelevalle pelinkehittäjälle
(2022)
Tämä opinnäytetyö on toteutettu laadullisena tutkimustyönä pelien lokalisointiprosessiin sekä sen taustalla vaikuttaviin tekijöihin. Tutkimuksen motivoivana tekijänä on kirjoittajan henkilökohtainen kiinnostus aihetta ...
Peliprototypoinnin johdantomateriaalin kehitys
(2023)
Opinnäytetyö kehitettiin tavoitteena perehdyttää kirjoittaja paremmin prototyypin kehitykseen ja sen merkitykseen peliprojektille. Tämän lisäksi kehitettiin peliprototypointiin johdantona toimiva dokumentti. Prototyypin ...
Japanilaisen kulttuurin esiintyminen ja autenttisuus Ghost of Tsushima - ja Yakuza-peleissä
(2023)
Opinnäytetyössä halusin yhdistää kaksi mielenkiinnon kohdettani, videopelit ja japanilaisen kulttuurin. Tämän myötä kirjoitin Ajankohtaisseminaari ja asiakirjoittaminen -kurssille työstä ensimmäisen version, joka myöhemmin ...
Hevosen 3D-mallinnus videopeliä varten
(2022)
Tämän työn tavoitteena oli 3D-mallintaa ja teksturoida hevonen videopeliin sopivaksi, ja perehtyä siihen, kuinka se voidaan saavuttaa. Tämän lisäksi tavoitteina oli tutustua 3DCoat-ohjelmaan sekä kehittää digitaalisen ...
3D-vihollishahmon mallintaminen
(2022)
Tässä opinnäytetyössä käsitellään 3D-vihollishahmon luomisen eri työvaiheita suunnittelusta valmiin 3Dmallin riggaamiseen. Työ toteutettiin toimeksiantajan pyynnöstä ja työn tarkoituksena oli dokumentoida,
miten 3D-pelihahmoja ...