Haku
Viitteet 1-4 / 4
3D-hahmomallin valmistus ja prosessin dokumentointi ohjekirjaksi
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli valmistaa toimiva 3D-hahmo videopeliprojektiin Rusto Games Oy:lle ja luoda ohjekirja hahmoon pohjautuen. Hahmon valmistuksen aikana kirjattiin ylös kaikki vaiheet, joita hahmon valmistukseen ...
Hahmon luominen foorumiroolipeliin
(2021)
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi, kuinka voi suunnitella hahmon tekstipohjaiseen foorumiroolipeliin. Työn tarkoituksena on esitellä, mikä on tekstipohjainen foorumiroolipeli ja millaisia vaatimuksia tällaisissa peleissä ...
Kuinka tehdä värikästä peligrafiikkaa
(2022)
Opinnäytetyö tarkastelee väriteoriaa ja värinäköä tarkasteltavan näkökuvan aivoissa tapahtuvan jälkikäsittelyn näkökulmasta. Työssä tarkastellaan eri värihavaintoon liittyviä ilmiöitä, jotta kuvitusta tehdessä artisti voisi ...
Proseduraalisten materiaalien tekeminen Blenderillä
(2023)
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin proseduraalisten materiaalien tekemistä 3D-ohjelmisto Blenderillä. Opinnäytetyöllä haluttiin esitellä, kuinka ilmaisohjelmalla voi tehdä hyödyllisiä proseduraalisia materiaaleja. Tavoitteena ...