Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Haku
Viitteet 1-10 / 10
Ohjelmistokehyksen toteuttaminen 2D-mobiilipeleille
(2019)
Opinnäytetyössä toteutettiin ohjelmistokehys 2D-mobiilipeleille C++-ohjelmointikielellä. Ohjelmistokehyksen lähdekoodissa hyödynnettiin SDL2- ja OpenGL ES -ohjelmointirajapintoja ominaisuuksien, kuten käyttäjäsyötteen, ...
LiDAR-pistepilvivisualisointi
(2021)
Opinnäytetyössä kommunikoitiin 2D LiDAR-laitteelle ja kerättiin sen avulla dataa ympäristöstä. Työssä esitellään tekniikat saadun LiDAR-datan purkamiseen ja sen käsittelyyn, jotta saadut etäisyydet voidaan muuntaa yhtenäiseen ...
Saavutettavuus videopeleissä
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa suomenkielinen opas videopelien saavutettavuudesta aloittelevia pelinkehittäjiä varten. Opas on tarkoitettu käytettäväksi Kajaanin ammattikorkeakoulun pelialan opintojen alkupuolella. ...
Proseduraalinen kenttägenerointi kuutiomarssittamalla
(2020)
Kuutiomarssitusalgoritmi on keino, jolla voidaan muodostaa tarkkoja 3D-malleja joukoista kolmiulotteisen avaruuden pisteitä. Alkuperäisessä käyttötarkoituksessa pisteet voivat esittää esimerkiksi magneettikuvauksen ...
Kuntopyörän hyödyntäminen peliohjaimena liikuntapelissä
(2021)
Liikunnan yhdistäminen osaksi videopelejä on lisääntynyt pelaajien seurantaan käytettävissä olevan teknologian kehittyessä. Erilaiset seurantaan käytetyt menetelmät tuottavat omia pelisuunnittelun haasteita. Kun pelin ...
Harjoitusten suunnitteluprosessin kehittäminen: Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen Kajaanin koulutuspaikan ja Puolustusvoimien Kainuun prikaatin välinen yhteistyö
(2022)
Tekijä: Leskinen Tero
Työn nimi: Harjoitusten suunnitteluprosessin kehittäminen: Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen Kajaanin koulutuspaikan ja Puolustusvoimien Kainuun prikaatin välinen yhteistyö
Tutkintonimike: Tradenomi ...
KAMK GameFestin ja Northern Game Summitin tekniikka ja yleisön vuorovaikutus
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijoiden järjestämiä tapahtumia KAMK GameFest ja Northern Game Summit, erityisesti niiden tekniikkaa sekä yleisön vuorovaikutusta. Työssä käsiteltiin ...
Fotogrammetriastudion automatisointi
(2021)
Fotogrammetria on tieteenala, jossa mitataan etäisyyksiä tarkastelemalla valokuvia. Moderneja tietokoneohjelmia käyttäen valokuvista saadaan luotua rekonstruktio kuvatusta tilasta tai kohteesta, jota voidaan käyttää useisiin ...
Vaatteiden mallintaminen hahmoille
(2021)
Työ käsittelee realististen vaatteiden mallintamista hahmoille. Työssä käydään läpi erilaisia metodeja sekä ohjelmistoja ja niiden vahvuuksia sekä puutteita erityisesti realismia haettaessa. Työssä esitellään ohjelmistoja, ...
Yōkait videopeleissä
(2022)
Opinnäytetyössä tutkittiin erilaisia yōkai-hahmoja japanilaisissa videopeleissä. Yōkailla tarkoitetaan japanilaisessa kansanperinteessä esiintyviä yliluonnollisia henki- tai taruolentoja. Opinnäytetyössä käytiin ensin läpi ...