Haku
Viitteet 1-10 / 10
Dynaaminen muodon uudelleenmuotoilu ajon aikana Godot-pelimoottorissa
(2024)
Opinnäytetyön lähtökohtana oli muodon muokkaamistekniikoiden selvittäminen ja miten niitä voisi soveltaa Godot-pelimoottorissa. Tavoitteeksi muodostui tutkia eri tekniikoita ja niitä soveltamalla toteutettiin yksinkertainen ...
Taustaesineiden luominen 3D-pulmapeliin
(2023)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli taustaesineiden luomisen historia, teoria ja käytäntö 3D-peleissä. Opinnäyte perustui vuonna 2022 DreamScript-pulmapeliprojektiin tehtyyn grafiikkatyöhön. Tavoitteena oli tutkia taustaesineiden ...
Indie-pelien rahoitusmallit
(2021)
Tämä opinnäytetyö on tehty Kajak Gamesin toimeksiantona. Kajak Games on Kajaanin ammattikorkeakoululla toimiva opiskelijoiden ohjaama pelien julkaisuosuuskunta. He julkaisevat KAMKin opiskelijoiden tuottamia ja kehittämiä ...
Koneoppimisen hyödyntäminen Unity-pelimoottorissa
(2021)
Työn avulla pyritään antamaan lukijalle tiivis tietopaketti koneoppimisesta ja sen hyödyntämisestä pelikehityksessä Unity-pelimoottorissa. Tarkoitus on antaa käytännön ohjeistusta koneoppimisen hyödyntämiseen soveltuvista ...
Ohjelmoinnin opetuspelin testaus ja kehitys
(2021)
Tässä opinnäytetyössä paneudutaan ohjelmoinnin opetuspelien suunnitteluun, kehitykseen sekä käyttöön opetuksessa. Erityisen mielenkiinnon kohteena on Kajaanin ammattikorkeakoulussa opiskelijaprojektina kehitetty DreamScript ...
Katsojainteraktiiviset pelit ja niiden historia
(2021)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin katsojainteraktiivisia pelejä, niiden toteutustapoja, miten ne toimivat ilman internetiä ja miten ne toimivat nykyään. Tutkimuksen kohteisiin kuului mm. pelien toteutustavat, historia ja ...
Käsiin liitetyt käyttöliittymät virtuaalitodellisuudessa
(2022)
Tämän työn tarkoituksena oli tutkia virtuaalisten käsien ja niihin liitettyjen käyttöliittymien vaikutusta käyttäjäkokemukseen. Työ keskittyi pääosin käyttäjän käsiin liitettyihin käyttöliittymiin, mutta tutkitut aiheet ...
Ilmastonmuutos Peliteollisuudessa
(2022)
Tämän opinnäytteen aihe on ilmastonmuutos sekä peliteollisuus eli miten peliteollisuudessa näkyy ilmastonmuutos itse aiheena ja miten siihen vaikutetaan. Työtä ei ole pyytänyt toimeksiantaja vaan tämä työ on tekijän omasta ...
Videopelien sisällön ja ansaintalogiikan muutokset internetin ajassa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia, miten internetin ilmestyminen videopelien valmistamiseen vaikutti videopelien sisältöön ja ansaintalogiikkaan. Työssä haluttiin tutkia, miten paljon vaikutusta internetillä ja ...
Kuinka luodaan ikonisia ja vaikuttavia pelihahmoja
(2023)
Työn tavoitteena oli tutkia ja oppia, kuinka luodaan mieleenpainuvia ja ikonisia pelihahmoja. Tutkittiin, kuinka ikonista suunnittelua sovelletaan pelihahmoissa. Opinnäytetyössä pohdittiin, millaisia ulkopuolisia ja sisäisiä ...