Haku
Viitteet 1-10 / 12
Pelihahmojen luominen ja japanilaisen kulttuurin vaikutus
(2020)
Opinnäytetyössä oli tarkoitus selvittää pelihahmojen luomisen perusteita, mitkä peligenret ovat suosittuja Japanissa, minkälaisia pelihahmoja japanilaisissa peleissä on, sekä japanilaisen kulttuurin näkymistä niissä. ...
Pelitestaamisen teoria sekä pelitestaaminen työnä
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena on antaa ohjeistusta hyvään pelitestaukseen, havainnollistaa asia työharjoittelukokemuksien kautta sekä esitellä, millaista pelitestaus on työnä. Työn tulisi toimia eräänlaisena oppaana kaikille ...
Käyttöliittymägrafiikan Perusteet Pelinkehityksessä
(2023)
Opinnäytetyö sisältää perustietoa ja teoriaa UI-grafiikasta sekä katsauksen siihen, miten peliin voidaan suunnitella UI-grafiikkaa. Opinnäytetyön alussa tutkittiin symboliikkaa, joita peleissä sekä nettisivuilla usein ...
Taidetta generoivien tekoälyjen vaikutus pelitaiteeseen
(2023)
Työn tavoitteena on avata, tutkia ja analysoida AI-työkalujen käyttöä videopeliteollisuudessa. Aihetta tutkitaan artistin näkökulmasta. Työssä avataan ensin minkälaisia erilaisia AI-työkaluja on ja selittää yksinkertaistettuna ...
Videopelien saavutettavuuden parantaminen äänen avulla
(2021)
Tämän opinnäytetyön päämääränä oli tutkia äänen merkitystä pelien saavutettavuudessa ja laatia eräänlainen matalan kynnyksen viiteteos muille aiheesta kiinnostuneille. Pelien tekeminen saavutettavaksi mahdollisimman monelle ...
Suomalaisten pörssilistattujen peliyrityksien strategioiden yhtäläisyydet ja eroavaisuudet
(2021)
Tämän seminaarityön päätarkoituksena oli verrata eri pelialan yritysten strategioita ja selvittää mitä samankaltaisuuksia ja eroja niissä on. Koska otanta olisi muuten ollut niin laaja, rajattiin se kattamaan ainoastaan ...
Ilmastonmuutos Peliteollisuudessa
(2022)
Tämän opinnäytteen aihe on ilmastonmuutos sekä peliteollisuus eli miten peliteollisuudessa näkyy ilmastonmuutos itse aiheena ja miten siihen vaikutetaan. Työtä ei ole pyytänyt toimeksiantaja vaan tämä työ on tekijän omasta ...
Videopelien sisällön ja ansaintalogiikan muutokset internetin ajassa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia, miten internetin ilmestyminen videopelien valmistamiseen vaikutti videopelien sisältöön ja ansaintalogiikkaan. Työssä haluttiin tutkia, miten paljon vaikutusta internetillä ja ...
Opas narratiivisen pelisuunnitteluun
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda helposti ymmärrettävä, mutta kattava opas narratiivisesta peli-suunnittelusta. Tavoitteena oli, että sen avulla niin aloitteleva pelisuunnittelija kuin pelisuunnittelusta kiinnostunut ...
Pulmapelin suunnittelu, toteutus ja testaaminen
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella, toteuttaa ja testata pulmapeli. Opinnäytetyö aloitettiin johdatuksella pulmapeligenreen, jossa tutkittiin sen historiaa ja erityyppisiä pulmapelejä. Lisäksi selvitettiin pulma-pelien ...