Haku
Viitteet 1-10 / 33
Mobiilikäyttöliittymän toteuttaminen
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin, kuinka käyttöliittymää tulee lähteä suunnittelemaan mobiililaitteille. Käyttöliittymä on näytöllä oleva objekti, jonka kanssa pelaaja voi olla vuorovaikutuksessa, vuorovaikutus voi olla esimerkiksi ...
Tarinankerronta ilman sanoja – lasten opetuspelin narratiivisuunnittelu
(2021)
Työn toimeksiantaja oli islantilainen Evolytes ehf. -peliyritys, joka kehittää Evolytes-peliä mobiililaitteille. Evolytes auttaa lapsia oppimaan matematiikkaa hauskalla tavalla. Työn aihe syntyi työharjoittelussa tehdyn ...
Mobiiliohjain Linna Games Oy:lle
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa mobiiliohjain Linna Games Oy:lle heidän nykyiseen projektiinsa. Työssä käytiin läpi erilaisia tapauksia, missä mobiiliohjain voisi toimia ja vertailla sen hyviä ...
Proseduraalinen kenttägenerointi kuutiomarssittamalla
(2020)
Kuutiomarssitusalgoritmi on keino, jolla voidaan muodostaa tarkkoja 3D-malleja joukoista kolmiulotteisen avaruuden pisteitä. Alkuperäisessä käyttötarkoituksessa pisteet voivat esittää esimerkiksi magneettikuvauksen ...
Pelitekoälyn päätöksenteko
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin pelitekoälyä ja sen päätöksentekoa. Tarkoituksena oli antaa selkeä kuva erilaisista päätöksentekotekniikoista sekä selostaa, miten näitä tekniikoita on sovellettu erilaisissa peleissä. Selitykset ...
Pelaajan ohjaaminen visuaalisesti 3D-ympäristössä
(2023)
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin pelaajan ohjaamiseen 3D-ympäristössä visuaalisilla elementeillä ilman, että käytettäisiin graafista käyttöliittymää pelaajan tavoitteiden ilmaisemiseen. Työn teoriaosuudessa syvennyttiin ...
2D-pelihahmon luominen hahmosuunnittelun perusteita käyttäen
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella uudelleen vuonna 2019 toteutettu hahmokonsepti sovel-tamalla pelialalla yleisesti käytettyjä hahmosuunnittelun periaatteita.
Opinnäytetyössä tarkoituksena oli kirjoittaa ...
Isometrinen pelimoottori
(2022)
Työn tavoite on toteuttaa isometrinen pelimoottori,
joka sisältää ohjelmointointikirjastoja sekä työkaluja pelinkehityksen helpottamiseksi.
Pelimoottorin arkitehtuurin päätavoitteina ovat alustariippumattomuus ...
Tilakoneet peleissä
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli vertailla, kuinka tilakone sopii videopeleihin, miten tilakoneet toimivat ja kuinka niitä on käytetty aikaisemmin peleissä. Työssä verrataan tilakoneiden tapaa tuottaa tekoäly muihin tekoälyn ...
Taustaesineiden luominen 3D-pulmapeliin
(2023)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli taustaesineiden luomisen historia, teoria ja käytäntö 3D-peleissä. Opinnäyte perustui vuonna 2022 DreamScript-pulmapeliprojektiin tehtyyn grafiikkatyöhön. Tavoitteena oli tutkia taustaesineiden ...