Haku
Viitteet 1-10 / 17
Käyttäytymispuiden käyttäminen Unreal Engine 4 -pelimoottorissa
(2022)
Työn tavoitteena oli käyttäytymispuiden käytön opettelu ja sen rakenteen tutkiminen. Tekoälyn tekeminen voi olla haastavaa, joten sitä ongelmaa pyritään ratkaisemaan käyttäytymispuiden käytön opettelulla. Työ on toteutettu ...
Isometrinen pelimoottori
(2022)
Työn tavoite on toteuttaa isometrinen pelimoottori,
joka sisältää ohjelmointointikirjastoja sekä työkaluja pelinkehityksen helpottamiseksi.
Pelimoottorin arkitehtuurin päätavoitteina ovat alustariippumattomuus ...
Opas lokalisaatioon aloittelevalle pelinkehittäjälle
(2022)
Tämä opinnäytetyö on toteutettu laadullisena tutkimustyönä pelien lokalisointiprosessiin sekä sen taustalla vaikuttaviin tekijöihin. Tutkimuksen motivoivana tekijänä on kirjoittajan henkilökohtainen kiinnostus aihetta ...
3D-grafiikan optimointi mobiililaitteelle
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä tietoa ja esitellä, kuinka tärkeää 3D-mallien optimointi on pelimoottorissa käyttöä varten ja miten toteuttaa sitä. Työ keskittyy mobiililaitteille optimointiin ja käyttää esimerkkinä ...
Gacha-pelien reiluus ja monetisaatio
(2022)
Gacha-pelien suosion ja tuottojen kasvun myötä on pelaajan hyvä tietää, miten kehittäjät monetisoivat pe-lejään ja selventää heille, miten heitä mahdollisesti manipuloidaan. Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kolmen eri ...
Pelien mainonta mobiililaitteella
(2022)
Opinnäytetyössä kerrottiin peleissä tapahtuvasta mainonnasta mobiililaitteella. Aineisto opinnäytetyö-tä varten kerättiin internetsivustoilta, jotka sisältävät tietoa mainoksista, jotka ovat peleissä sisäänrakennettuna. ...
Pelihirviöiden Suunnittelu Pelkojen Perustalta
(2022)
Opinnäytetyön aiheena ovat videopeleistä löytyvät hirviöt ja niiden luominen käyttäen pelkoja inspiraationa hahmosuunnittelussa. Työssä tutkitaan, miten eri peloista voidaan eritellä osat, joita voidaan käyttää hyväksi ...
Käsiin liitetyt käyttöliittymät virtuaalitodellisuudessa
(2022)
Tämän työn tarkoituksena oli tutkia virtuaalisten käsien ja niihin liitettyjen käyttöliittymien vaikutusta käyttäjäkokemukseen. Työ keskittyi pääosin käyttäjän käsiin liitettyihin käyttöliittymiin, mutta tutkitut aiheet ...
Ilmastonmuutos Peliteollisuudessa
(2022)
Tämän opinnäytteen aihe on ilmastonmuutos sekä peliteollisuus eli miten peliteollisuudessa näkyy ilmastonmuutos itse aiheena ja miten siihen vaikutetaan. Työtä ei ole pyytänyt toimeksiantaja vaan tämä työ on tekijän omasta ...
Elämäni peli - ohjeistus ammattilaisille uuteen peliversioon
(2022)
New methods are needed in mental health work in an increasingly digitized society. The purpose of this functional thesis was to design and make guidelines for the Game of My Life for professionals working with young people. ...