Haku
Viitteet 1-9 / 9
Game Graphics: Achieving the Goals of Pre-production
(2020)
The purpose of this thesis was to study the tools and workflows used in pre-production in video game development from the perspective of the art team. In the final part, this theory is put into use as the plans for executing ...
Modulaarisen rakennuksen mallintaminen
(2019)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin modulaarisuutta pelien kenttäsuunnittelussa. Modulaarisuus tarkoittaa erilaisten yhteensopivien komponenttien yhdistelemistä suurempien kokonaisuuksien luomiseksi. Tässä työssä modulaarisuutta ...
3D-hahmoanimaation luominen mainostukseen ja sen tehokkuuden mittaaminen
(2019)
Tämän opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli tutustua ammattimaiseen 3D-animaation työnkulkuun, käyttää tuotettua animaatiota mainoskampanjassa ja analysoida kampanjan tuloksia mainostuksen tehokkuuden parantamiseksi ...
Matalapolygonisen eläinhahmon suunnittelu ja toteutus pelimoottorivalmiiksi assetiksi
(2019)
Opinnäytetyön perimäisenä tarkoituksena oli toteuttaa yleishyödyllinen dokumentti matalapolygonisen eläinhahmon suunnittelusta toteutukseen, jota kenen tahansa olisi mahdollista hyödyntää ilman maksulli-sien ohjelmistojen ...
Ihmisen luurangon 3D-mallinnus ja animointi
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutustua tarkemmin ihmisen luurangon anatomiaan, koska kuvataiteilijoille ihmisen kehon tuntemus ja sen jäljentäminen ovat lähes välttämättömiä taitoja. Työn alussa kerrotaan, kuinka ...
Realistisen 3D-tilan luominen Blenderillä
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on esitellä vaihe vaiheelta, kuinka realistinen 3D-tila toteutetaan Blender 3D-mallinnusohjelmalla. Opinnäytetyössä esitellään useita erilaisia tapoja, joilla 3D-mallintajat voivat lisätä ...
Hahmoanimaatio Blender 3D:llä
(2019)
Opinnäytetyössä esiteltiin kolmiulotteisen hahmon animoinnin vaiheet, sekä mitä hahmolta vaaditaan minimissään ennen kuin animoinnin voi aloittaa. Opinnäytetyö alkoi animaation esittelyllä, sen historiasta, teoriasta ja ...
Pelihahmojen luominen ja japanilaisen kulttuurin vaikutus
(2020)
Opinnäytetyössä oli tarkoitus selvittää pelihahmojen luomisen perusteita, mitkä peligenret ovat suosittuja Japanissa, minkälaisia pelihahmoja japanilaisissa peleissä on, sekä japanilaisen kulttuurin näkymistä niissä. ...
Visuaaliset tehosteet videopeleissä
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä visuaalisiin tehosteisiin ja niiden tekemiseen. Tutustumisen pohjalta tehtiin Unity-pelimoottorissa moniosainen meteoritaikaisku.
Tehosteita voidaan hyödyntää melkein kaikkialla ...