Haku
Viitteet 1-10 / 10
Fotogrammetria peliassettien luonnissa
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)
Tämä opinnäytetyö käsittelee fotogrammetriaa osana pelien kolmiulotteista mallinnustyötä. Työn tavoite on kuvata ja mallintaa objekteja kirjastoon, sekä tutustua tätä kautta fotogrammetriaan peliassettien luonnissa.
Aluksi ...
Materiaalin tuntua – 3D-mallin teksturointi
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
Tämä opinnäytetyö käsittelee low poly -3D-mallin teksturointia. Teksturoitava malli on kolpakko, jolle luodaan viisi tekstuurikarttaa. Valitut tekstuurikarttatyypit ovat diffuusi-, normaali-, spekulaari- ja kiiltokartat ...
Verkkosivuston liikenteen kasvattaminen
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
Verkkosivusto on tärkeä resurssi nykymaailmassa, jossa Internet on kaikkialla.
Tämän takia perusteet sivuston rakentamisen prosessista on hyödyllistä niin yrityksille kuin yhteisöille. Suunnitteluun tulee varata aikaa ja ...
Goal Oriented Action Planning for Agent Simulations
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)
The objective of this thesis is to create an easy to use and performant goal oriented action planner for interactive real-time and turn-based agent simulations. The system will be used in personal projects.
Goal oriented ...
Zabbix-valvontajärjestelmän käyttöönotto Kajaanin ammattikorkeakoulussa
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyön tarkoituksena on pystyttää valvontajärjestelmä Kajaanin ammattikorkeakoulun tietojärjestelmälaboratorioon käyttämällä avoimen lähdekoodin ratkaisuja nimeltä Zabbix ja MariaDB. Järjestelmä toteutetaan pystyttämällä ...
Etäisyyksien arvioiminen stereoskooppisessa 3D-näkymässä
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2011)
Opinnäytetyössä tutkittiin stereoskooppisen 3D-näkymän vaikutusta etäisyyksien arviointiin sekä käyttäjäkokemukseen pelaamisen aikana. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli psykologian tutkimuslaitos Skillab. Heidän käytössään ...
Pelisuunnittelu pienessä peliprojektissa
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2011)
Opinnäytetyö dokumentoi pientä Kajaanin AMK opiskelijoiden toteuttamaa peliprojektia ja käy läpi teoriataus-taa. Kaikilla peliharrastajilla on todennäköisesti jokin käsitys siitä, mitä pelisuunnittelu tarkoittaa, mutta ...
3D-mobiilipelimoottorin kehittäminen
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
Opinnäytetyön tavoitteena oli 3D-mobiilipelimoottorin suunnittelu ja toteutus. Työssä esitellään pelimoottorit yleisesti ja niiden historiaa. Lisäksi työssä kuvataan mobiilialustojen ominaispiirteet ja mobiilipelimoottorin ...
Fotogrammetrian laskeminen konesalissa
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyössä tutkitaan ja vertaillaan fotogrammetrian laskentaa paikallisella työasemalla ja virtuaalisella tietokoneella konesalissa. Työssä käydään läpi sekä fotogrammetrian että näyttöohjaimen hyödyntämistä, ...
Käytännön opas menestyvän peliyrityksen perustamiseksi
(Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda käytännöllinen opas tuottavan peliyrityksen perustamiseksi ihmisille, joita kiinnostaa peliyrityksen perustaminen, mutta joilta puuttuu tieto sen tekemiseksi.
Oppaassa käydään läpi ...