Haku
Viitteet 1-8 / 8
Videopelin muuntaminen yhteensopivaksi virtuaalitodellisuuteen
(2019)
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi virtuaalitodellisuuspelin tekemisen haasteet ja huomiokohdat, kun peli valmistetaan olemassa olevan peliin pohjautuen.
Teoriaosuudessa perehdytään lyhyesti virtuaalitodellisuuden ...
Liikkeenkaappaus HTC Vive -työkalustolla
(2019)
Opinnäytetyössä esitellään liikkeenkaappaustekniikan rakentaminen virtuaalitodellisuus työkalustoon. Liikkeenkaappauksen tekniikka ja käyttökokemukset on pohjustettu Xsens MVN -laitteistolla työskentelyyn, ja näitä kokemuksia ...
Unity HTC Vive -virtuaalitodellisuussovelluksen käännöstyö Oculus Quest -alustalle
(2019)
Opinnäytetyössä dokumentoitiin Unityssä toteutetun virtuaalitodellisuussovelluksen käännöstyötä HTC
Vive PC -alustalta Oculus Quest -mobiilialustalle. Pääpainoina olivat visuaalisen ilmeen ja hyväksyttävän
suorituskyvyn ...
SotePeda24/7-pelin suunnittelua tukevien tekniikoiden tarkastelua
(2020)
Tämä opinnäytetyö tehtiin Kajaanin ammattikorkeakoulun virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden pelinkehitystiimi Clever Simulation Entertainmentille. Opinnäytetyö tuli auttamaan SotePeda-hankkeeseen kuuluvan peliprojektin ...
Varjo AR/VR -lasien silmänliiketunnistusteknologian hyödyntäminen VR-peleissä
(2021)
Tämä opinnäytetyö tutkii Varjo XR-1 -virtuaalilasien sisältämän silmänliiketunnistuksen käyttömahdollisuuksia virtuaalipelien kehityksessä. Työn toimeksiantajana toimii Kajaanin ammattikorkeakoulussa Clever Simulation ...
Fysioterapian virtualisoiminen virtuaalitodellisuuden avulla
(2021)
Opinnäytetyössä perehdyttiin kuntouttavan fysioterapian virtualisointiin sekä erilaisten VR-laitteiden mahdollistamaan lisäarvoon fysioterapiassa. Työssä syvennyttiin peliteknologian aikaisempiin liikunnan harras-tamiseen ...
Käsiin liitetyt käyttöliittymät virtuaalitodellisuudessa
(2022)
Tämän työn tarkoituksena oli tutkia virtuaalisten käsien ja niihin liitettyjen käyttöliittymien vaikutusta käyttäjäkokemukseen. Työ keskittyi pääosin käyttäjän käsiin liitettyihin käyttöliittymiin, mutta tutkitut aiheet ...
Valikkonavigaatio virtuaalitodellisuudessa
(2023)
Virtuaalitodellisuus on teknologia, jossa käyttäjä voi kokea olevansa toisessa virtuaalisessa paikassa ja olla vuorovaikutuksessa sen kanssa. VR:ää koetaan pukemalla VR-lasit ja käyttämällä kussakin kädessä pidettäviä ...