Haku
Viitteet 1-10 / 10
Matalapolygonisen eläinhahmon suunnittelu ja toteutus pelimoottorivalmiiksi assetiksi
(2019)
Opinnäytetyön perimäisenä tarkoituksena oli toteuttaa yleishyödyllinen dokumentti matalapolygonisen eläinhahmon suunnittelusta toteutukseen, jota kenen tahansa olisi mahdollista hyödyntää ilman maksulli-sien ohjelmistojen ...
Data warehousen rakentaminen raportoinnin tarpeisiin: case Barona Logistiikkaratkaisut Oy
(2019)
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi data warehousen rakentamisprojektia Barona Logistiikkaratkaisut Oy:lle. Data warehouse rakennetaan erityisesti palvelemaan operatiivisen raportoinnin tarpeita. Logistiikkaratkaisut teki ...
Virtuaali-instrumentin kehitys Unity-pelimoottorilla
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää MIDI-koskettimilla soitettava virtuaali-instrumentti käyttäen pelinkehitykseen yleisimmin käytettyä Unity-pelimoottoria hyödyntäen sen tarjoamia ominaisuuksia.
MIDI on 1980-luvun ...
Konenäön hyödyntäminen pelien kenttärakennuksessa
(2020)
Työn tavoitteena oli kuvata konenäön teoriaa ja miten sitä voidaan hyödyntää pelinkehityksessä. Ajatus näiden konseptien yhdistämiseen tuli tämän alueen vähäisen tutkimuksen vuoksi. Automaatio lisääntyy ja pelimoottorit ...
Käyttöliittymägrafiikan Perusteet Pelinkehityksessä
(2023)
Opinnäytetyö sisältää perustietoa ja teoriaa UI-grafiikasta sekä katsauksen siihen, miten peliin voidaan suunnitella UI-grafiikkaa. Opinnäytetyön alussa tutkittiin symboliikkaa, joita peleissä sekä nettisivuilla usein ...
Taidetta generoivien tekoälyjen vaikutus pelitaiteeseen
(2023)
Työn tavoitteena on avata, tutkia ja analysoida AI-työkalujen käyttöä videopeliteollisuudessa. Aihetta tutkitaan artistin näkökulmasta. Työssä avataan ensin minkälaisia erilaisia AI-työkaluja on ja selittää yksinkertaistettuna ...
Videopelien saavutettavuuden parantaminen äänen avulla
(2021)
Tämän opinnäytetyön päämääränä oli tutkia äänen merkitystä pelien saavutettavuudessa ja laatia eräänlainen matalan kynnyksen viiteteos muille aiheesta kiinnostuneille. Pelien tekeminen saavutettavaksi mahdollisimman monelle ...
Pelihirviöiden Suunnittelu Pelkojen Perustalta
(2022)
Opinnäytetyön aiheena ovat videopeleistä löytyvät hirviöt ja niiden luominen käyttäen pelkoja inspiraationa hahmosuunnittelussa. Työssä tutkitaan, miten eri peloista voidaan eritellä osat, joita voidaan käyttää hyväksi ...
3D-työkalujen hyödyntäminen 2D-grafiikassa
(2022)
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin aiheeseen 3D-työkalujen hyödyntäminen 2D-grafiikassa. Aihe valittiin, koska siitä ei löydy paljoa kirjallisuutta ja aiheesta on paljon puhuttua tietoa. Työssä käsiteltiin grafiikan teoriaa, ...
Pelattavuuden ja realismin tasapaino videopeleissä
(2023)
Opinnäytetyön tarkoitus oli tarkastella realismin ja pelattavuuden tasapainoa eri videopeleissä. Pelit rajattiin kolmeen eri genreen, jotka olivat ammuntapelit, seikkailu/ toimintaseikkailupelit ja selviytymispelit. Yhteensä ...