Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Simulaattorin käyttö opetuksessa : malleja ja mahdollisuuksia metsäkoneopetukseen

Talonen, Tapio (2007-05-25)

 
Avaa tiedosto
jamk_1183542725_2.pdf (105.2Kt)
Lataukset: 


Talonen, Tapio
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-05-25
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1183542725-2
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tarkoituksena oli perehtyä simulaattoreiden käyttöön opetuksessa, ja simulaattori pedagogiikkaan saatavilla olevien kirjallisten- ja muiden lähteiden pohjalta. Kehittämishankkeessa on hyödynnetty eri simulaattorikouluttajien tietoja ja taitoja. Simulaattorilla opiskeltaessa, on tärkeää, että opittua harjoitellaan heti tämän jälkeen aidossa ympäristössä, jotta oppimisen siirtovaikutusta voidaan tehostaa. Simulaattorilla oppiminen on pitkälti tekemällä oppimista. Tärkeää on varmistaa monipuolinen siirtovaikutus simulaatio ympäristön ja aidon ympäristön välillä. Siirto vaikutusta voidaan tukea monipuolisilla harjoitteilla, eri toimintaympäristöjen vuorottelulla koulutuksen aikana, sekä oppijan ja opettajan välisillä palautekeskusteluilla. Opettajan roolia simulaattorin käyttöön perustuvassa opetuksessa kuvaa parhaiten kognitiivinen oppipoikamalli, jossa opettaja aluksi opastaa opiskelijaa näyttäen itse myös mallia, mutta oppimisen edetessä vähentää ohjausta ja lisää nopeasti oppijan omaa vastuuta työstä ja oppimisesta. Simulointiin perustuvat oppimisympäristöt tekevät mahdolliseksi oppia taitoja, jotka aiemmin voitiin oppia vain käytännön työssä. Kehittämishankkeessa selvitettiin Kurun metsäoppilaitoksen simulaattorin tämänhetkistä käyttöä ja käytön kehittämistä tulevaisuudessa. Käytön kehittämistä nähtiin lähinnä kieltenopiskelussa ja koneellisen puunkorjuun suunnittelussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste