- Selaus nimekkeen mukaan Humanistinen ammattikorkeakoulu
Viitteet 13-32 / 4533
-
A Framework for Regenerative Outdoor Educational Experiencing: laying the groundwork for a regenerative outdoor educational practice
(2023)This study aimed to provide a framework for a regenerative outdoor educational practice by exploring the question ¨what are the fundamental building blocks of a regenerative outdoor educational practice? ¨. The study is ... -
A Handbook of Reflection for Young People with Learning Difficulties: theory and practice
(2023)Youth with learning differences have considerable difficulties in reflecting on what they learn and expressing their thoughts and feelings. This becomes evident when participating as an observer in outdoor activities for ... -
AAC-menetelmien käyttö vuoropäiväkodissa : Menetelmien käytön yhtenäistäminen ohjeistuksen avulla
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena tehtiin kajaanilaiselle vuoropäiväkodille ohjeistus puhetta tukevien ja korvaavien kommunikaatiomenetelmien (AAC) käytöstä. Tutkimuksen tavoitteena oli kehittää päiväkodin ... -
Aatepoliittinen koulutus Nuorissa Kotkissa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on mallintaa Helsingin Nuoret Kotkat Piirijärjestön ry:n toteut-tama aatepoliittinen koulutus ja kehittää siitä valtakunnallisesti sopiva koulutusmalli. Aatepoliittista koulutusta ... -
Abstraktit kuvakortit : Menetelmä ja apuväline aikamme ihmisen elämän ja ajatusten jäsentämiseen
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tilaajana toimi Kuopion tuomiokirkkoseurakunnan lastenohjaaja Paula Raatikainen. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uudet ja innovatiiviset Abstraktit kuvakortit erityisesti seurakunnan lapsi- ja ... -
Accreditation Reform for South African Sign Language Interpreters : An Action Research Study
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Purpose: This study focused on accreditation systems specifically to inform an accreditation system for South African Sign Language interpreters. The study was based on action enquiry which was mainly informed by the UK ... -
Adventure Changing People : Transfer Effect in Adventure Travel
(2024)This paper investigated the effects of a three-week Nepal expedition in its participants. The case study examined three different commercial expeditions conducted high in the Himalayas in 2022 and 2023 to find out what ... -
Adventure Education Expeditions: creating a mobile program for Quellhof e. V.
(2023)This thesis is aiming to produce a mobile Adventure Education program for Quellhof e. V., focusing on establishing nature experience expeditions, as well as finding the ideal content for such programs and gaining insights ... -
Adventure Educational approach to children’s bouldering coaching
(2023)The purpose of this thesis is to develop the commissioner’s youth climbing offering. A bouldering program was made for 6-8 years old bouldering groups, where characteristics from adventure education have been taken into ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
Adventure pedagogical principles in the everyday routines of preschools
(2021)The aim of this thesis was to develop the adventure pedagogical approaches of preschool forest groups in Vuores municipal kindergarten, Tampere. Although the kindergarten develops its general pedagogies systematically, the ... -
Adventure related work methods in social services: facilitating transfer effects through support person
(2024)This paper researched the positive effects of adventure related work methods in the field of social services. In this thesis all helpers and workers of different facilities are all referred mainly as support persons, because ... -
Aga mida muud kui noortekaid? : Blogi yhteisölliseksi työkaluksi Viron seurakuntien nuorisotyössä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän opinnäytetyön aihe liikkuu pitkälti ryhmäbloggaamisen, nuorisotyön kehittämisen, verkkonuorisotyön ja nuorisotyöntekijöiden keskinäisen viestinnän alueilla. Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka produktina ... -
Agape-keskuksen rakkauden pedagogiikka : Käytäntöjä Agape-keskuksen käyttöön
(2019)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Agape-keskuksen pedagogiikkaa ja tehdä siitä käytännönläheinen opas. Agape-keskus on Pasilassa sijaitseva kristillinen koulu, päiväkoti ja iltapäiväkerho. Agape-keskuksen toiminta-ajatuksen ... -
Agentuuriyrittäjyyden haasteet ja mahdollisuudet Suomessa : Non-verbaaliset esittävät taiteen alat
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2018)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin agentuuriyrittäjyyden haasteita ja mahdollisuuksia Suomessa non-verbaalisten esittävien taiteiden – tanssin ja sirkuksen – aloilla. Tavoitteena oli selvittää, onko agentuuriyrittäjyys ... -
Ahaa Teatterin kiertuetoiminnan kehittäminen
(2022)Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan suomalaista lasten- ja nuortenteatteria kiertueteatterin näkökulmasta. Kiertueteatterilla on pitkät perinteet suomalaisessa teatterihistoriassa, ja se on säilyttänyt asemansa vuosikymmenten ... -
Ahdistaako ilmastonmuutos? : Miten käsitellä ilmastoahdistusta työpajanuorten kanssa?
(2020)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on lisätä tietämystä ilmastoahdistuksesta, sekä antaa nuorille ja nuorten kanssa työskenteleville keinoja ilmastonmuutoksen herättämien tunteiden käsittelyyn. Aihe on ajankohtainen sekä ... -
Aidosti välittävä yhteisö yhteisöllisen mallin kehittäminen
(2023)TIIVISTELMÄ Humanistinen ammattikorkeakoulu Yhteisöpedagogi Tekijä: Elina Westergård Opinnäytetyön nimi: Aidosti välittävä yhteisö yhteisöllisen mallin kehittäminen Sivumäärä: 33 ja 6 liitesivua Työn ohjaaja: Jenny ... -
Aiempaa osallisemmat vanhemmat. Osallisuuden lisääminen varhaiskasvatuksessa.
(2019)Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa Nappulalinnan päiväkodin vanhempien osallisuutta päiväkodin arjessa tällä hetkellä. Tavoitteena oli saada vanhemmat enemmän osalliseksi ja pohtia, millä keinoilla se onnistuisi. ... -
"Aika luontevasti tilanteesta toiseen" : Tapaustutkimus sisäkorvaistutetta käyttävän aikuisen kommunikaatiotavoista ja tulkkauksen tarpeesta
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia sisäkorvaistutetta käyttävän aikuisen kommunikaatiotapaa/ -tapoja ja tulkkauksen tarvetta eri kommunikaatiotilanteissa. Työn tilaajana toimi Humanistinen ammattikorkeakoulu. Opinnäytetyö ... -
”Aika vaikeaa mennä maskin taakse” – Välineitä globaalikasvatustoiminnan laadunhallintaan Rauhankoulussa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäyte tarkastelee Rauhankoulun globaalikasvatustoiminnan laatua. Rauhankoulu on vuonna 1998 perustettu Suomen Rauhanliiton toimintamuoto, joka tarjoaa kouluille globaalikasvatuksen toimintakokonaisuuksia, koulutusta ...