- Selaus nimekkeen mukaan Humanistinen ammattikorkeakoulu
Viitteet 1824-1843 / 4086
-
Miten saadaan tytöt mukaan Turun Tyttöjen Talon® toimintaan? : Maahanmuuttajataustaiset perheet tyttöjen osallistumisen mahdollistajina
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja selvittää, mitkä asiat vaikuttavat siihen, mahdollistavatko maahanmuuttajataustaiset vanhemmat tyttären osallistumisen vapaa-ajan toimintaan. Kulttuurisensitiivistä nuorisotyötä ... -
Miten saamme jokaisen yläkouluikäisen nuoren kokeilemaan harrastusta?: ilo irti kuntien ja kaupunkien harrastustoiminnasta
(2023)Nuorisoalan osaamiskeskus Kentauri keräsi keväällä 2021 laajan kyselymateriaalin, jossa nuorilta tiedusteltiin heidän järjestö- ja harrastustoiminnastaan. Kysely toteutettiin osana Talous ja Nuoret TAT ry:n tulevaisuuskyselyä. ... -
”Miten sen nyt sanoisin?”: viittomakieltä omaksuva lapsi varhaiskasvatuksessa
(2022)Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on tiedon puutteen paikkaaminen ja ymmärryksen lisääminen viittomakieltä omaksuvien lasten kanssa tapahtuvissa vuorovaikutustilanteissa varhaiskasvatuksessa. Opinnäytetyömme ... -
"Miten tyttöjä tehdään?" : Suomen Icehearts ry:n tyttötyön selvitys sekä kehitystyö
(2019)Terveyden- ja hyvinvoinninlaitos kertoo nuorten hyvinvoinnin eriarvoisuudesta. Tytöillä on enemmän mielialaan kohdistuvia ongelmia, kuten ahdistuneisuutta ja sosiaalista ahdistuneisuutta, kuin pojilla. Suomen Icehearts ry ... -
Miten työntekijä voi edistää yhteisölähtöistä toimintaa Suomen Punaisessa Ristissä?
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän opinnäytetyön tilaajana toimii Suomen Punainen Risti. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia keinoja Suomen Punaisen Ristin piirin työntekijällä on tällä hetkellä edistää yhteisölähtöistä toimintaa ja ... -
Miten viitotaan iPhone? : Mobiiliteknologiaviittomisto SignWiki-hankkeessa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen on mobiiliteknologian viittomiston kirjo suomalaisessa viittomakielessä tällä hetkellä ja miten joukkoistamista hyödynnetään viittomakielten kansalaissanakirjassa. Kerätyn ... -
Miten viitotaan Lecoq: kohti saavutettavampaa esittävien taiteiden koulutus- ja kurssitarjontaa viittomakielisille osallistujille
(2023)Taustani ennen yhteisöpedagogiopintoja on teatterissa; olen toiminut viimeisen kymmenen vuoden aikana nukketeatteritaiteilijana sekä teatteritaiteen tuntiopettajana ja ohjaajana. Tein yhteisöpedagogiopintoihin sisältyvän ... -
Mitä AMK-kirjastossa pitää tietää digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta?
(AMKIT-konsortio, 2019) -
Mitä hanketyön tavoitteet merkitsevät eri toimijoille?
(Humak, 2018) -
"Mitä kaikkee tässä niinku nyt täytys osata?" : Moniammatillisuus Joensuun kaupungin Nuorisoasemalla
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2012)Toteutimme laadullisen opinnäytetyömme tilaajatahollemme Joensuun kaupungin Nuorisoasemalle keväällä 2012. Nuorisoasema on perustettu syksyllä 2011 ja se on varhaisen tukemisen palvelu Joensuun kaupungissa. Palvelu on ... -
Mitä kuuluu Salon vaikeasti työllistyville 18-27 -vuotiaille nuorille
(2020)Tässä opinnäytetyössä selvitettiin sitä, mitä mieltä Salon vaikeasti työllistyvät nuoret ovat käyttämistään sosiaalipalveluista. Opinnäytyön tilaajana toimii Salon kaupunki ja sen asettama sosiaalityöryhmä. Tämän ... -
Mitä kuuluu, duunirinki? : Duunirinkitoiminta Keski-Suomen 4H-yhdistyksissä Nuoret itsensä työllistäjänä – hankkeen jälkeen
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytteen tarkoituksena on tuottaa arviointitietoa Keski-Suomen 4H-yhdistysten duunirinkitoiminnasta. Työssä tarkastellaan duunirinkitoiminnan nykytilaa sekä sitä, miten Nuorten Keski-Suomi ry:n toteuttama ja ... -
"Mitä me häviämme jos me yritämme tehdä mahdollisimman paljon työtä perheiden kanssa?" : Tarina voimavarakeskeisen perhetyön rakentumisesta lastensuojelulaitoksessa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyöni, jota myös tarinaksi kutsun, kuvaa työn tekemisen tapojen etsintää yksityisen lastensuojelulaitoksen kontekstissa. Laitoksessa järjestetty voimavarakeskeinen perhetyön koulutus käynnisti työyhteisössä ... -
”Mitä me sillä osallisuudella tarkoitetaan.” case: Osallisuustyötä Maaseudun Sivistysliitossa
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten osallisuustyötä tehdään käytännössä. Case-esimerkkinä on ollut Maaseudun Sivistysliiton (MSL) osallisuustiimi, jonka tehtävät ovat kunnissa tehtävä palveluiden ja ... -
”Mitä mieltä te olette mehubussista?” : Toiminnallinen kysely liikkuvassa nuorisotilassa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyön tilaajana toimi Kuopion kaupungin nuorisopalvelut. Työni liittyy Aseman Lapset ry:ltä lainassa olevaan Walkers-matkailuautoon. Walkers-matkailuauto on muutettu liikkuvaksi nuorisotilaksi. Työni tavoitteena ... -
Mitä minulle tapahtuu, jos... : Luovien alojen identiteetistä luovan talouden yrittäjävalmiuksiin: luovan kehittäjän työkalupakki
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2014) -
Mitä minä tällä tiedolla teen? : Tarkkuuslajien I-tason valmentajakoulutuksen oppimisympäristöjen kehittäminen
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2014)Työn tilaaja on Suomen Olympiakomitea. Suomen Olympiakomitea johtaa ja kehittää eettisesti kestävää ja kansainväliseen menestykseen tähtäävää suomalaista huippu-urheilua. Olympiakomitean Osaamisohjelma kehittää ja toteuttaa ... -
Mitä nuo täällä tekkee? : Video jalkautuvasta nuorisotyöstä
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2018)Ouluun valmistui keväällä 2016 uusi kauppakeskus Valkea. Kauppakeskuksen myötä nuoriso siirtyi viettämään vapaa-aikaansa kauppakeskukseen. Oulussa on tehty jalkautuvaa nuorisotyötä jo vuosi-kymmenten ajan. Välillä jalkautuva ... -
Mitä on inkluusio nuorisotyössä? : Music Against Drugs ry:n nuorten inklusiivinen tiimimalli –kehittämishankkeen opinnäytetyö
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2015)Tämä toiminnallinen opinnäytetyö ”Mitä inkluusio on nuorisotyössä?” tutki inklusiivisuuden käsitettä ja tuotti aineistosta artikkelin. Käsitteen määrittelyn lisäksi aineiston keräämiseksi on käytetty kyselyme-netelmää. ... -
Mitä on nuorisoalan ehkäisevä päihdetyö? : laadukkaan päihdekasvatuksen tukimateriaali
Humanistisen ammattikorkeakoulun julkaisusarja C. Oppimateriaaleja, 2009 (Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2009)