Haku
Viitteet 1-10 / 17
TikTok-sovelluksen hyödyntäminen artistin markkinointikanavana
(2021)
Tässä opinnäytetyössä on tutkittu TikTok-sovellusta yleisesti ja sen mahdollisuuksia artistin markkinoinnissa. TikTok-sovellus on tuore ja kovassa nousussa oleva mobiilisovellus, jossa ideana on julkaista lyhyitä, noin ...
Kartoitus musiikin kustannusalan kehittämistarpeista Suomessa
(2020)
Suomalaiset populaarimusiikin kappaleet hallitsevat Suomen top-listojen kärkipaikkoja. Vaikka kappaleet ja artistit menestyvät, laulujen taustalla olevat lauluntekijät tekevät suuren työn menestyäkseen alalla, jossa kontaktit ...
Hereillä taas! Brändin kehittäminen
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kehityskohteita ja kehittää Awake Again yhtyeen toimintaa ja erityisesti brändiä. Halusin saada vastauksen tutkimuskysymykseeni ”mitä metallibändiltä vaaditaan 2020- luvulla, ...
Koronaviruspandemia ja suomalaiset musiikintekijät : Rajoitusten vaikutukset työskentelyyn
(2020)
Opinnäytetyö käsittelee COVID-19 pandemian vaikutusta suomalaisten musiikintekijöiden työhön ja elämään sekä sen tuomiin uusiin mahdollisuuksiin. Hallituksen asettaman poikkeuslain myötä konsertit ja muut kokoontumiset ...
Radiokanavan musiikki ja sen merkitys pandemia-aikana - case YleX
(2020)
Keväällä 2020 koronapandemian vallitessa erilaiset radiokanavat joutuivat miettimään, miten pandemiaan ja sen aiheuttamiin muutoksiin reagoitaisiin. Monien arkipäiväisten asioiden merkitys ja kulutustottumukset muuttuivat. ...
Kuahu DJ-kollektiivin toiminnan laajentaminen
(2020)
Kuahu on neljän hengen DJ-kollektiivi joka on perustettu vuonna 2016. Kollektiivi tavoittelee laajentamista. Tavoitteena on päästä julkaisemaan omaa musiikkia ja päästä keikkailemaan myös ulkomaille. Työn tavoitteita on ...
Säveltaiteen taiteilijoiden ja välittäjien yhteistyön kehittäminen : Ajatusrakennelmia projektien tueksi
(2021)
Yleisesti tunnettu fakta on se, että stereotyyppinen työskentelymalli, jossa taiteilija luo ja välittäjätaho hoitaa kaiken muun on marginaalitaiteen kentällä epärealistinen. Rahaa on aina liian vähän ja välittäjätahojen ...
Ravistettuna, ei sekoitettuna. Rock-klubin tuotannon kehittäminen: case On The Rocks.
(2023)
Tämä opinnäytetyö tutki helsinkiläisen rock-klubin esiintyjien tyytyväisyyttä klubin tuotantoprosessiin. On The Rocks on yksi Helsingin tunnetuimpia keikkapaikkoja ja sen lavalla esiintyy vuosittain satoja kotimaisia ...
”Esiintyjän arvosana striimaukselle 6/10” : Artistien ja muusikoiden striimauskokemukset
(2021)
Tapahtuma-ala koki vuonna 2020 valtavan muutoksen, kun koronaviruspandemia ja sen tuomat rajoitukset vaikuttivat yleisötapahtumiin. Livekeikat peruttiin maaliskuun puolivälistä alkaen. Niitä pystyttiin järjestämään ...
Taiteellisen esityskiertueen tuottamisen mallinnus: okulaarissa Tulen Tango - konserttikiertue
(2022)
Tässä opinnäytetyössä pyritään mallintamaan kolmen eri tuotantotavan yhdistäminen, ja käyttö suuremman kokonaisuuden rakentamisessa. Tässä tapauksessa tutkittavana esimerkkinä käytetään laajaa konserttikiertuetta Tulen ...