Haku
Viitteet 1-5 / 5
Koulunkäynninohjaajan ja puhevammaisen oppilaan välinen vuorovaikutus
(2020)
Opinnäytetyössäni selvitän, kuinka koulunkäynninohjaaja edistää ja ylläpitää vuorovaikutusta puhevammaisen oppilaan kanssa sekä kuinka ohjaaja valmistautuu kohtaamaan puhevammaisen oppilaan ja hänen käyttämänsä ...
Asiakaspalautteen kerääminen puhevammaisilta asiakkailta: Asiakaspalautelomakkeen luominen asiakaspalatteen keräämisen tueksi.
(2019)
Kelan edellyttää tulkkauspalveluntuottajilta asiakaspalautteen keräämistä. Opinnäytetyön tilaajana toimiva toiminimi Rosalind ei toistaiseksi vielä tuota tulkkauspalvelua puhevammaisille, mutta tulevaisuutta ajatellen oli ...
Puhevammaisten tulkkien valmistautuminen tulkkaustoimeksiantoihin
(2020)
Tutkimuksellisen opinnäytetyömme tilaajana toimi Suomen Puhevammaisten Tulkit ry. Opinnäytetyössä selvitettiin puhevammaisten tulkkien valmistautumista tulkkaustoimeksiantoihin. Työssä kartoitettiin, kuinka valmistautuminen ...
Puheterapeuttien käsityksiä kommunikaatio-ohjaajan työnkuvasta ja yhteistyömahdollisuuksista
(2022)
Kommunikaatio-ohjaaja opettaa puhetta tukevia ja korvaavia kommunikointimenetelmiä puhevammaisille asiakkaille ja heidän lähipiirilleen. Puhetta tukevia ja korvaavia kommunikaatiomenetelmiä ovat esimerkiksi tukiviittomat, ...
Super-AACi kansio aikuisen käyttäjän silmin: yhteiskunnassa toimiminen kuvien varassa
(2024)
Puhevammainen henkilö tarvitsee toimivan kommunikointikeinon kyetäkseen ilmaisemaan itseään. Kyky ilmaista itseään, liittyy vahvasti siihen, että voi pitää itseään itsenäisenä ja muiden kanssa tasa-arvoisena. Ilman kykyä ...