Haku
Viitteet 1-10 / 19
"Et olis joku tyyppi, jonka kaikki tietäis": Koulunuorisotyöntekijän työnkuva Naantalin yläkouluissa
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Naantalin yläkouluihin koulunuorisotyöntekijän työnkuvan malli. Koulumaailmaan kaivataan uusia toimijoita jo pitkään toimineiden ammattien lisäksi. Koulunnuorisotyöntekijä ...
"Osaamattomuus ei haittaa": Nuorten työpajojen välinen mediatuotantoverkosto, NTP-tuotanto.
(2021)
NTP-tuotanto on Satakunnan nuorten työpajojen mediatuotantoverkosto ja se on ainutlaatuinen verkostoyhteistyömalli, jota ei muualla Suomessa ole toteutettu. Neljän vuoden aikana NTP-tuotanto on tuottanut mm. neljä ...
Monikielisen ohjaajan tuki ulkomaalaistaustaisille oppilaille perusopetuksessa
(2023)
Tämä opinnäytetyö keskeisenä tavoitteena oli syventyä tarkemmin ulkomaalaistaustaisten perusopuksen oppilaiden erityistarpeisiin ja haasteisiin koulutusjärjestelmässä. Tutkimuksen tavoitteena oli edistää koulutuksellista ...
Yhteistyötä sydämen maisemassa - Muhoksen kunnan nuorisopalveluiden verkostoselvitys
(2023)
Muhoksen kunnan nuorisopalvelut toteutettiin verkostoselvityksen yhteistyökuvioistaan vuoden 2023 aikana. Yhteistyö on arkipäivää eri nuorisopalveluita tuottavien organisaatioiden kesken Muhoksella, mutta yhteistyötä ei ...
Harrastustoimintamallilla osallisuutta ja hyvinvointia: arviointitutkimus Operaatio Pulssista
(2022)
Tämä opinnäytetyö on summatiivinen arviointitutkimus Helsingin kaupungin Nuorisopalveluiden koordinoimasta harrastustoimintamalli Operaatio Pulssista! Toimintamalli on saanut alkunsa vuonna 2009, muotoutunut nykymuotoiseksi ...
Katsaus JOPO-ohjaajien työnkuviin ja verkostoitumisen kehittämiseen: toimintatutkimus JOPOn vaikuttavuuden, menetelmien jakamisen sekä ammattilaisten vertaisuuden edistämiseksi
(2021)
Opinnäytetyössä tutkittiin joustavan perusopetuksen luokissa toimivien JOPO-ohjaajien työnkuvia ja variaatiota työn sisällöissä. Lisäksi selvitettiin tarvetta ammatilliselle verkostoitumiselle ja sen vahvistamiselle kyseisen ...
Toimintamalli Tuusulan kunnan iltapäiväkerhoille
(2022)
Perusopetuslaissa on jo 10 vuoden ajan ollut osana lakisääteinen aamu- ja iltapäivätoiminta. Lasten ja nuorten tarpeet ovat tässä ja nyt. Koululaisten iltapäivätoiminta merkitsee lapselle ja tässä toimintamallissa ...
Alueellisen lasten ja nuorten osallisuusryhmätoiminnan kehittäminen Oulussa
(2022)
Oulun kaupungissa toimii alueellinen lasten ja nuorten osallisuusryhmätoimintamalli, joka on käynnistynyt 2006. Toimintamalli on pääosin pysynyt muuttumattomana sen alkuvuosista lähtien. Ryhmien toiminta ja aktiivisuus ...
Monialainen palveluohjaus työelämään siirtymisen tukena
(2023)
Opinnäytetyössäni keskeinen kehittämistehtävä on nuorten, erityisesti
maahanmuuttajataustaisten vanhempien työelämään paluuta tukevan palveluohjauksen
kehittäminen. Työssä tarkasteltiin millaisella monialaisella ...
Moniammatillisen yhteistyön kehittäminen: hertsin kirjasto- ja nuorisopalveluille
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin moniammatillisen yhteistyön merkitystä Herttoniemen kirjaston ja nuorisotilan välillä sekä niiden sijoittumista kauppakeskukseen. Työssä pyrittiin päivittämään olemassa olevaa toimintamallia ...