Haku
Viitteet 1-10 / 314
Itsereflektio perhehoitajan hyvinvoinnin tukena
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella perhehoitajille itsereflektiomalli, jonka avulla perhehoitaja voi vaikuttaa hyvinvointiinsa reflektoimalla omia tunteitaan sekä ajatus- ja käytösmallejaan. Itsereflektion kaltaista ...
”Vähintään kirja päivässä”: lukutaidon edistäminen ja lukemaan innostaminen päiväkodissa kaupunginkirjaston tukemana
(2022)
Suomalaisten lasten ja nuorten lukutaidossa on havaittu heikkenemistä viime vuosina. Vaikka varhaislapsuudessa aloitetulla lapselle lukemisella on todettu olevan positiivisia vaikutuksia kielen ja lukutaidon kehittymiselle, ...
Digitaalisen muodin harrastamisen mahdollisuudet yhdistystoiminnassa
(2022)
Tämän työn tavoitteena oli selvittää digitaalisen muodin harrastamisen mahdollisuuksia yhdistystoiminnassa. Työn tilaaja Muotijuttu ry halusi kehittää uudenlaista digitaalista toimintaa, jossa muoti ja nuorisotyö ...
"MAAILMA OPPIAINEENA” Globaalikasvatuksen nykytilan selvitys ja Nälkäpäivä-keräys aiheisen verkko-oppimateriaalin kehittämisehdotukset kokoava analyysi
(2022)
Tämä opinnäytetyö tarkastelee globalisaatiota, globaalikasvatusta ja digitaalisia verkko-opetusmateriaaleja. Opinnäytetyöni selvittää globaalikasvatuksen nykyhetkisen opetuksen tilan suomalaisissa kouluissa, sekä miten ...
Toivo parasta ja valmistaudu pahimpaan : selvitys Suomeen tapahtuvien lapsikaappausten ennaltaehkäisemiseksi
(2022)
Parisuhteen ja perheen perustaa ulkomaille yhä useampi suomalainen. Rakkauden huumassa ei välttämättä osata tai ei haluta huomioida mahdollisia ongelmia, joita voi aiheutua mikäli uuden maan kulttuuri poikkeaa totutusta ...
Kohti tavoitteellisempaa ja nuorisotyöllisempää seurakunnan digityötä.
(2022)
Kehittämistyön tavoitteena oli parantaa Uudenkaupungin seurakunnan digitaalisen nuorisotyön nykytilaa. Vaikka hyvää digityötä, erityisesti somen kautta oli tehty, on strateginen työote puuttunut. Samalla nuorisotyöllä on ...
Tutkimus oppimismuotoilun vaikuttavuudesta: Case Oppimismuotoilu Bootcamp
(2022)
Opinnäytetyö on toteutettu aikavälillä lokakuu 2020 - joulukuu 2021, yhteistyössä jyväskyläläisen oppimismuotoilutoimiston Mukamas Learning Design Oy:n sekä Oppimismuotoilu Bootcamp -valmennukseen vuosina 2018–2020 ...
Vad är skillnaden nu igen? Självstudiematerial för studerande av finlandssvenskt teckenspråk
(2022)
I detta arbete har det gjorts självstudiematerial i finlandssvenskt teckenspråk. Arbetet har resulterat i en uppgift för studerande som behandlar det finlandssvenska teckenspråkets specifika drag men också hur en teckenspråkig ...
Nuorten yhdenvertainen koulutuspolku - Liikuntarajoitteiden huomioiminen edistettäessä saavutettavampaa korkeakoulua
(2022)
Liikuntarajoitteisten ihmisten oikeudet ja mahdollisuudet osallistua, kokea osallisuutta ja tehdä omaan elämään vaikuttavia valintoja eivät toteudu yhteiskunnassamme kovinkaan hyvin. Tässä opinnäytetyössä tarkoituksena on ...
Avainnippu elämään: elämänhallintataitojen ryhmävalmennuskokonaisuus Ink-tiiminuorille
(2022)
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan elämänhallintataitojen puutetta nuorilla aikuisilla ja pyritään vastaamaan näihin tarpeisiin ryhmävalmennuskokonaisuudella. Työn tavoitteena oli suunnitella sekä toteuttaa valmennuskokonaisuus, ...