KoulutusalaMikkelin ammattikorkeakouluTietojenkäsittely
Viitteet 41-60 / 91
-
Mobiilisovelluksen kehittämisen vaihtoehdot
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia mobiilisovelluksien eri kehitystapoja sekä Google Maps JavaSc-ript APIn toimivuutta. Työhön sisältyy teoriaosuus, joka koostuu mobiilisovelluksien kehitystapojen vertailusta keskenään ... -
Mobiilisovelluksen toteutus Ionic-sovelluskehyksessä - Case: Aika24
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tavoitteena on mobiilisovelluksen suunnittelu ja toteutus Aika24-ajanvarauspalvelun yritysasiakkaille. Sovelluksen tarkoitus on tarjota yrittäjille mahdollisuus uutena väylänä lisätä palveluja ja aikoja ... -
Monikameratuotannon suunnittelu ja toteutus St.Michel Summerfest - tapahtumaan
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön aiheena on monikameratuotannon suunnittelu sekä toteutus ensimmäistä kertaa Mikkelin torilla järjestettyyn St.Michel Summerfest festivaalitapahtumaan. Monikameratuotannon toteutus toimii myös työssä käytännön ... -
Monikameratuotannon suunnittelu ja toteutus urheilutapahtumassa : Crystal Cup 2010
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyömme tarkoituksena on selvittää, kuinka suunnitella ja toteuttaa oikeaoppinen monikameratuotanto urheilutapahtumassa. Otimme aiheen vastaan, koska tapahtuma vaikutti mielenkiintoiselta ja opettavaiselta. Kyseisessä ... -
Monikameratuotantojen vertailu
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää eroja kahden erilaisen monikameratuotannon välillä. Otin aiheen vastaan kiinnostuksesta molempia tuotantoja kohtaan ja koska tämän tapaista työtä ei ole ennen tehty. Molemmissa ... -
Moodle: modulaarinen oppimisalusta : Videoaineistomoduulin toteutus
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa Mikkelin ammattikorkeakoulun käyttämään Moodle-oppimisalustaan liitettävissä oleva videoaineistomoduuli. Moduulin rakenne oli yleiseltä toimintaperiaatteeltaan yhdessä toimeksiantajan ... -
Natiivin Android-sovelluksen ja REST-rajapinnan toteutus : Case: Tiedotepalvelu
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa natiivi Android-sovellus ja REST-rajapinta. Opinnäytetyö toteutettiin helsinkiläiselle palveluyritykselle Ch5 Finland Oy:lle. Yrityksellä on luotuna aikaisempi ... -
Nuoren IT-suoja
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2009)Tämä opinnäytetyö käsittelee nuorten nettiturvallisuutta ja ajankohtaista tietoutta siitä, miten Suomessa näkyy ja toimii nuorison nettimaailma. Työn teoriaosuudessa käytiin läpi Suomen tilannetta nuoren IT-suojan toteutumisen, ... -
Nykyaikaisten mobiililaitteiden tietoturva yrityskäytössä: case: Etelä-Savon Tietohallinto Oy
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, minkälaisia tietoturvauhkia nykyaikaisiin mobiililaitteisiin, kuten älypuhelimiin ja tabletteihin kohdistuu erityisesti yrityskäytössä, ja miten näitä uhkia voidaan torjua ja ... -
Ohjaajan rooli lyhytelokuvatuotannossa
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyö käsittelee ohjaajan roolia ja työtehtäviä lyhytelokuvatuotannossa. Teoriaosuudessa käydään yleisesti läpi elokuvatuotannon kolme vaihetta, jotka ovat esituotanto, tuotanto ja jälkituotanto, sekä paneudutaan ... -
Ohjelmointi WordPress-ympäristössä : Teemat, lisäosat ja multisite
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli käsitellä WordPress-julkaisujärjestelmän soveltuvuutta nykyaikaisten responsiviisten ja dynaamisten sivustojen luontiin ohjelmoijan näkökulmasta. Tavoitteena oli luoda muokattava landing ... -
Paikallisen kaapeli-tv-kanavan kehittäminen
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyö käsittelee paikallisen kaapeli-tv-kanavan kehittämistä. Työn toimeksiantaja on sanomalehti Länsi-Savo. Työllä halutaan selvittää, mitä eteläsavolaiset odottavat paikalliselta televisiokanavalta ja kuinka kanavaa ... -
Peleissä mallintamisen periaatteet : Case: Stratogear
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyö toteutettiin osana suurempaa projektia. Projektin tavoitteena oli kehittää peli. Peli käyttää alustana PC:tä. Projektin onnistumiseksi pelin tuli koostua vähintään pelattavasta demosta ennen kuin se voitiin ... -
Peleissä mallintamisen periaatteet : Case: Stratogear
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyö toteutettiin osana suurempaa projektia. Projektin tavoitteena oli kehittää peli. Peli käyttää alustana PC:tä. Projektin onnistumiseksi pelin tuli koostua vähintään pelattavasta demosta ennen kuin se voitiin ... -
Pelialan & pelintekovälineiden selvitys
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän opinnäytetyön aiheena oli pelialan katsaus ja erityisesti Unity3D-ohjelma. Kävin ensiksi läpi pelialaa yleisesti kertoen sen historiasta ja mielestäni sen tärkeimmistä asioista. Seuraavaksi otin esille muutamia ... -
Pelillistäminen ja käyttäjäkokemuksen suunnittelu mobiilisovelluksessa
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tavoite on tutkia pelillistämistä ja käyttäjäkokemuksen suunnittelua mobiilisovellukseen ja siirtää teoria käytäntöön. Sovellus on yrityksen kehittämisen tueksi suunniteltu ja sovelluksen mielenkiintoa lisätään ... -
Pelin ääni
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tutkia käsitteitä pelimusiikki ja peliääni. Työn ensimmäisen kolman-neksen tehtävänä on antaa kuva pelien äänimaailman kehityksestä teollisuuden alusta tähän päivään. Samassa yhteydessä ... -
Peliohjelmointi JavaScript-kirjastolla
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia, miten erilaiset JavaScript-kirjastot soveltuvat peliohjel-moinnin haasteisiin. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käyn läpi erilaisia JavaScript-peliohjelmointiin liit-tyviä tekniikoita ... -
Pelipalvelinratkaisut
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2014)Tarkastelen ja vertailen opinnäytetyössäni valmiita pelipalvelinratkaisuja sekä selvitän niiden soveltuvuutta peliohjelmoinnin opintojaksolle, jossa käytetään Unity-pelimoottoria. Työhön valitut pelipalvelinratkaisut ovat ... -
Peliprojektin toteutus Unityllä
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)Pelienkehitys on muuttunut 2000-luvulla paljon helpommin lähestyttäväksi. Enää ei tarvitse olla laitelä-heisen ohjelmoinnin osaaja, vaan pelikoodin kirjoittaminen onnistuu myös esimerkiksi JavaScriptillä. Myös peliprojektien ...