Haku
Viitteet 1-10 / 21
Responsiivisten teemojen suunnittelu ja toteutus Liferay-julkaisujärjestelmään : Case: Obshare.com-käyttöliittymätoteutus
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa Liferay-julkaisujärjestelmän teemoitus Observis Oy:n obshare.com-palveluun responsiivisen verkkosuunnittelun periaatteella. Tavoitteena on, että palvelun käyttöliittymä ...
Peliprojektin toteutus Unityllä
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Pelienkehitys on muuttunut 2000-luvulla paljon helpommin lähestyttäväksi. Enää ei tarvitse olla laitelä-heisen ohjelmoinnin osaaja, vaan pelikoodin kirjoittaminen onnistuu myös esimerkiksi JavaScriptillä. Myös peliprojektien ...
Peleissä mallintamisen periaatteet : Case: Stratogear
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Opinnäytetyö toteutettiin osana suurempaa projektia. Projektin tavoitteena oli kehittää peli. Peli käyttää alustana PC:tä. Projektin onnistumiseksi pelin tuli koostua vähintään pelattavasta demosta ennen kuin se voitiin ...
Uutisvideoiden teko-opas Länsi-Savolle
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Uutisvideot ovat jatkuvasti lisääntyvä ja kasvava uutistenkerrontamuoto, joka toimii itse paperille painetun uutisen lisänä. Joskus uutisvideoita tehdään myös pelkästään omana uutisenaan mutta tämä on harvinaisempaa. ...
Horton-doc : Käsikirjoitus ja kuvakäsikirjoitus
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Käsikirjoittaminen on yksi videotuotannon kriittisimpiä vaiheita. Lopputuotannon jouhevuus ja helppous riippuvat hyvin paljolti siitä, miten yksityiskohtaisesti ja ajatuksella elokuvan käsikirjoittaminen on tehty. Tässä ...
Tekoäly peliohjelmoinnissa
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Tekoäly tuli peleihin jo 1970-luvulla ja on kulkenut pitkän matkan sieltä nykypäivään. Nykyään se on hyvin oleellinen osa tietokone- ja konsolipelaamista. Tekoälyä on kaikkialla peleissä, ja se kehittyy koko ajan
Teimme ...
WEBGL-SOVELLUSKEHITYS : Peliohjelmointi Three.js-apukirjaston avulla
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
3D-grafiikka ja virtuaalinen todellisuus ovat olleet yhdessä yksi eniten tietokoneiden kehitystä eteenpäin vievistä voimista. 3D-grafiikan piirtäminen on ollu 1990-luvun alkuun asti hyvin hidasta, koska eri laitteille on ...
Hahmon mallintaminen 3ds Max -ohjelmalla ja sen tuonti XNA-pelimoottoriin
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Opinnäytetyön aiheena oli kuvata 3ds Max Design 2011 -ohjelmalla tehdyn hahmon vieminen XNA Ga-me Studio 4.0 -peliohjelmointiympäristöön. Mallinnusvaiheessa luotiin ihmismäinen hahmo, jonka sisään rakennettiin luuranko, ...
Koepalvelun näkymien koostaminen digitaaliseen oppimisjärjestelmään
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Suomessa eräitä tunnettuja oppimisalustoja ovat Fronter, Peda.net ja Moodle. Paremmille oppimisalustoille on kuitenkin kysyntää, kuten pedagogisessa diskurssissa on huomattu. Gemilo on pyrkinyt tarjoamaan kouluille omaa ...
Satunnaisuus ja sen soveltaminen omassa pelissä : Case: Stratogear
(Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2013)
Jokaisella ihmisellä on jonkinlainen käsitys satunnaisuudesta. Tässä opinnäytetyössä käydään tarkemmin läpi satunnaisuuttaja tarkastellaan satunnaisuutta eri tieteiden näkökulmasta ja kuinka kyseiset tieteet käyttävä ...