Haku
Viitteet 1-10 / 443
Kuinka käyttäjät saa suosittelemaan mobiilisovellusta? : Case Muntius Oy Kidday-sovellus
(2020)
Tutkielma tehtiin Muntius Oy:lle Kidday-mobiilivauvakirjasovelluksen tunnettavuuden edistämiseksi. Tutkielma käsittelee mobiilisovellusten suosittelemista erityisesti Kidday-sovelluksen näkökulmasta. Tutkielman tavoitteena ...
Konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin: Mihin indiepeligrafiikan viehätys perustuu?
(2021)
Aiheena tutkielmassa on konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin, ja tutki-muskysymyksenä pohditaan tarkemmin, mihin indiepelien viehätys perustuu. Aihe on rajau-tunut kirjoittajien oman kiinnostuksen ja ...
Roolipelaaminen Bethesda Game Studiosin peleissä
(2021)
Tässä työssä käsitellään Bethesda Game Studiosin vuonna 2011 ja sen jälkeen kehittämiä roolipelejä. Bethesda Game Studios on The Elder Scrolls (TES) ja Fallout -pelisarjojen kehittäjä ja Bethesda Softworks on niiden ...
Miten toimittaja näkee itsensä mediakasvattajana: Faktana, kiitos! -koulukiertueen toimittajien näkökulmia mediakasvatukseen
(2019)
Tässä tutkielmassa paneudutaan Faktana, kiitos! -koulukiertueen osallistuneiden toimittajien näkemyksiin siitä, miten mediakasvatus istuu toimittajan ammatti-identiteettiin. Samalla pohdiskelen sitä, kuuluuko jonkin tasoinen ...
I feel blue – Negatiivisina koettujen tunteiden väripaletit Disneyn animaatioelokuvissa
(2019)
Työn tavoitteena on tutkia negatiivisina koettujen tunteiden väripaletteja Disneyn elokuvissa vertaamalla vastaavatko elokuvien kyseessä olevien kohtausten värit perinteisesti esimerkiksi surullisina pidettyjä värejä sekä ...
Ilmastokatastrofista kulutusvalintoihin : Miten IPCC:tä käsittelevät ilmastouutiset on kehystetty Helsingin Sanomissa 1990-2019?
(2020)
Selvitän tässä tutkielmassa, millaisia kehystämisen tapoja Helsingin Sanomien ilmastonmuutosuutisoinnissa on käytetty. Tavoitteenani oli tutkia, millainen todellisuus Helsingin Sanomien yleisölle aiheesta rakentuu. Sekä ...
Sosiaalinen media osana mediakasvatusta : miten esiteineille suunnatut mediakasvatusmateriaalit määrittelevät sosiaalisen median?
(2019)
Tutkimukseni tarkoituksena on selvittää, miten esiteineille suunnatut mediakasvatusmateriaalit määrittelevät sosiaalisen median. Tätä varten tutkin, kuinka eri kehysten avulla sosiaalisesta mediasta pyritään luomaan ...
Peer learning in solopreneurship training as a driver of professional networks
(2021)
This thesis focuses on a significant sector of the Finnish economy, namely the solopreneur, or sole proprietor, of which there were 180 000 such companies as of April 2020. Significant responsibility rests on the shoulders ...
Lisätty todellisuus ja kuinka sitä voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2018)
Opinnäytetyössäni tutustuin lisätyn todellisuuden historiaan, tekniikkaan sekä sovellusalueisiin. Lisätyllä todellisuudella tarkoitetaan virtuaalisen informaation yhdistämistä reaaliajassa todelliseen maailmaan erilaisten ...
Erilaiset väliruudut : Kuinka tehdä 2D-animaatiosta sulavaa väliruutujen avulla?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2018)
Tutkielman tavoitteena oli selvittää, miten animaatiosta saadaan sulavaa väliruutujen ja niiden tyylittelyn avulla. Perehdyin väliruutujen taustoihin, niiden toiminnan perustaan ja tyylien erotteluun.
Toteutin tutkielman ...