Haku
Viitteet 1-10 / 106
Vaikuttava elintapaohjaus auttaa nuorta motivoitumaan
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2021)
Suomessa lasten ja nuorten terveydentila on keskimääräisesti hyvä. Kuitenkin vuosikymmenten ajan lasten ja nuorten fyysinen aktiivisuus on vähentynyt ja fyysinen passiivisuus lisääntynyt, mikä on johtanut lasten ja nuorten ...
Osaamismerkit työelämässä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2021)
Työelämä ja työuran aikana tarvittava osaaminen muuttuvat nopeasti digitalisaation aikakaudella. Muuttuvat osaamistarpeet edellyttävät joustavia tapoja kehittää osaamista osana opintoja ja niiden jälkeen. Myös työelämässä ...
Seinäjoen keskussairaalan MET-hoitajien ei-teknisten taitojen kehittäminen
(2021)
Elvytyksen Käypä hoito-suosituksen mukaan sairaalassa tulee olla sairaalan sisäisistä hätätilanteista vastaavaa toimintaa ja usein se on teho-osastolta lähtevä "Medical Emergency Team" eli MET. Hätätilanteissa inhimillisillä ...
Miten ohjaan tulevaisuuden työelämään? Työkaluja opiskelijan osaamisidentiteetin rakentumisen tueksi
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Julkaisussa tarkastellaan opiskelijan osaamisidentiteetin rakentumista ammatillisessa toisen asteen koulutuksessa sekä erilaisia osaamisidentiteetin rakentumista tukevia työkaluja, joita opettaja tai ohjaaja voi hyödyntää ...
Osaava Pohjois-Suomi : Pohjois-Suomen korkeakoulujen yhteistyöneuvottelukunta 2005
(Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2005)
Open badge driven teacher ICT skills validation in Rwanda
(2020)
The use of open badges in teacher professional development is an extension to traditional teacher professional development initiatives. Existing teacher ICT Skills frameworks set a clear baseline for developing skills ...
Sosiaali- ja terveysalan opettajan yhteisöllisen digioppimisen osaaminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Hoitotyön koulutuksessa tarvitaan muutoksia opettajuudessa ja oppimisessa, mikä edellyttää pedagogista kehittämistä. Kehittämisen tulee tapahtua digitalisaation mahdollisuudet huomioiden. Pedagogisesti mielekkään digitaalisen ...
Simulaatiokoulutuksella potilasturvallisen osaamisen ylläpitämiseen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Ammattikorkeakoulujen hoitotyön opiskelijat tekevät opinnäytetyön tutkimus- ja kehittämistyönä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämän edustajat ja yritykset lähettävät opinnäytetöiden aiheita opiskelijoille tiedoksi ja ...
Tiedon jäljillä – Kolme videota tiedosta ja tietämisestä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Ammatillisen opettajakorkeakoulun tietotrilogia käsittelee tietoon ja tietämiseen liittyviä asioita. Mistä tietoa voi löytää? Mihin tietoon voi luottaa? Mitä tieto ylipäänsä on? Onko tieto muuttumatonta vai vanheneeko se? ...
Yhteisöllinen digioppiminen mahdollistaa hoitotyön opiskelijoiden tulevaisuussuuntautuneen monipuolisen työelämäosaamisen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Yhteisöllinen digioppiminen parantaa opiskelijoiden opintomenestystä sekä kehittää oppimistuloksia, jotka vastaavat tulevaisuuden työelämävalmiuksia, joissa korostuu yhteisöllisyys, asiakaslähtöisyys, palveluohjaus, nopea ...