Haku
Viitteet 1-10 / 14
Asiakaslähtöisyyttä vahvistamalla parempaan palveluun
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Artikkelissa kuvataan asiakaslähtöisen toiminnan kehittämissä Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymässä Oulun ammattikorkeakoulun järjestämän Asiakaslähtöinen toiminta sosiaali- ja terveysalalla -täydennyskoulutuksen tukemana. ...
Hoitohenkilökunnan kivunarvioinnin ja -hoidon kehittäminen yhteisöllisillä menetelmillä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Akuutin kivun mittaamiseen ja hoitoon on viime vuosina kiinnitetty paljon huomiota, mutta siitä huolimatta potilaiden kipua alihoidetaan. Kivunhoidon perusta on säännöllinen ja riittävän usein tehtävä kivunarviointi. ...
Korkeakoulujen välinen IoT-yhteistyöverkosto
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Euroopan sosiaalirahaston rahoittama IoTTi-hanke alkoi 1.3.2017 ja päättyy 31.8.2019. Hankkeessa luodaan oppimisverkosto ja siihen sisältyvä uudenlainen tarvelähtöinen työelämäkoulutuksen malli. Hankkeessa on kehitetty ...
Työelämälähtöisen koulutuksen oppimisverkosto – IoTTi
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Yritysten kasvavat tarpeet asettavat korkeakouluille uusia kehittymishaasteita. Suomessa ei ole sellaista korkeakoulujen välistä yhteistyöverkostoa, joka pystyisi vastaamaan tehokkaasti ja joustavasti erilaisiin elinkeinoelämän ...
Ajoneuvokatsastajien koulutus digiaikaan
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Oulun ammattikorkeakoulu käynnisti ajoneuvokatsastajien koulutuksen osana Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskuksen rahoittamaa Autokoulu- hanketta, tavoitteenaan rakentaa koulutus mahdollisimman laajasti digitaalisia oppimisympäristöjä ...
Sairaanhoitajan ydinosaamisen (180 op) arvioinnin valtakunnallisen kokeen kehittäminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Suomessa ammattikorkeakouluilla on autonomia opetuksen suunnittelussa. Sairaanhoitajan koulutuksen ammatillisen osaamisen tulevaisuus -hankkeen ja Suomen ammattikorkeakoulujen terveysalan koulutuksen verkoston 2017‒2019 ...
Rakentajan pelikenttä vuonna 2035
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2021)
Koulutuksen sisältöjen ja toteutustapojen suunnittelulla on pitkäjänteiset vaikutukset. Uuden opetussuunnitelman vaikutukset näkyvät vasta 6–10 vuoden kuluttua niiden vahvistamisesta. Opetuksen ja oppimisen toteutustavat ...
”Kyllä me suunnitellaan, ennakoidaan ja kehitetään” – Ennakointi Oulun ammattikorkeakoulussa
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Ennakoinnin kartoituksen lähtökohtana oli selvittää, mitä erilaisia tapoja Oulun ammattikorkeakoulun koulutusosastoilla on ennakoida tulevaisuuden koulutustarpeita. Koulutusosastoittain haastateltiin koulutus- ja tki-johtajia, ...
Sairaanhoitajaopiskelijoiden painehaavaumien ehkäisyosaamisen varmistaminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Painehaavaumat ovat hyvin yleisiä ollen kipeitä, aiheuttaen infektioita ja lisäten potilaan kuolemanriskiä. Lisäksi ne lisäävät hoitohenkilökunnan työtaakkaa ja ennen kaikkea aiheuttavat huomattavia kustannuksia ...
Koulutusvalinnat vaikuttavat yhä sukupuolten tasa-arvoon – opettajien ja ohjaajien tuki nuorille on tärkeää
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Koulutuksella on merkittävä vaikutus sekä naisten että miesten asemaan työmarkkinoilla, työuraan, palkkaukseen ja muihin elämään kiinteästi kytkeytyviin asioihin. Koulutuksellinen eriytyminen eli sukupuolen mukainen ...