Haku
Viitteet 1-10 / 10
Kun aika ei kultaa muistoja: Keski-ikäisten kokemuksia musiikki- ja instrumenttiopiskelusta 1960–1980-luvuilla
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, minkälaisia kokemuksia keski-ikäisillä on musiikki- ja instrumenttiopiskelusta 1960–1980-luvuilta sekä miten nämä aiemmat kokemukset voivat vaikuttaa myöhempään musiikkiharrastukseen ...
Musiikkipedagogin käyttöteorian perusteet: Laulunopettajan pohdintaa hyvästä opettajuudesta
(2020)
Tämän tutkimuksen aiheena on musiikkipedagogin käyttöteorian perusteiden hahmottaminen tutkimuskirjallisuuden pohjalta. Tavoitteena on hahmottaa hyvän opettajuuden osatekijät sekä perehtyä eri oppimiskäsityksiin ja ...
"Tärkeintä on välittää sitä musiikin maailmaa" : musiikkipedagogiopiskelijoiden musiikillinen minäkäsitys
(2021)
Opinnäytetyön aiheena on musiikkipedagogiopiskelijan musiikillinen minäkäsitys. Pyrin haastatteluiden avulla selvittämään, miten opiskelijat arvioivat omaa muusikkouttaan, osaamistaan, tavoitteitaan ja musiikillista ...
Uudelleenkouluttautujan ammatillisen identiteetin muutokset: Musiikkipedagogien ja muusikoiden kokemuksia
(2019)
Tässä opinnäytetyössä tutkin uudelleenkouluttautujien ammatillisen identiteetin muutoksia. Tutkimuksen toteuttamiseksi tein kyselyn, jonka lähetin kymmenelle Oulun ammattikorkeakoulusta valmistuneelle musiikkipedagogille ...
Musiikki alkaa hiljaisuudesta: Keskittymisvaikeuksista kärsivien oppilaiden instrumenttiopetus
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on antaa instrumentti- ja musiikinopettajille käytännön keinoja keskittymisvaikeuksista kärsivien oppilaiden opetukseen sekä tietoja yleisimmistä keskittymisvaikeuksiin johtavista syistä. ...
Musiikin harjoituskoulun toiminnan kehittäminen
(2019)
Tämän opinnäytetyön tavoite on määrittynyt Oulun ammattikorkeakoulun musiikin osaston tarpeesta kehittää musiikkipedagogien opetusharjoittelua. Oulun ammattikorkeakoulun musiikin osaston toiveesta olemme toimineet syyskuusta ...
Musiikkipedagogiopintojen vaikutus pop-jazz-laulunopettajan ammatti-identiteettiin
(2020)
Tämä opinnäytetyö tarkastelee musiikkipedagogiopintojen vaikutusta pop-jazz-laulunopettajan ammatti-identiteettiin. Keskiössä ovat Oulun ammattikorkeakoulun musiikkipedagogiopintojen opetussuunnitelmat vuosina 2012–2020 ...
Käänteinen oppiminen apuna pianonsoiton alkeisopetuksessa
(2022)
Opinnäytetyön aiheena on käänteinen oppiminen ja sen hyödyntäminen pianonsoiton alkeisopetuksessa. Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen osa on kirjallisuuskatsaus ja toinen osa on pedagoginen projekti. ...
Voimaantuminen instrumenttiopetuksessa
(2021)
Opinnäytetyön aihe valikoitui tekijöiden empiiristen kokemusten kautta instrumenttiopinnoissa. Instrumentin hallintaan liittyy teknisen puolen opettelun lisäksi psyyken kasvu, joten sen tarkastelu kuuluu erottamattomasti ...
Kanttori musiikkipedagogina seurakunnassa Oulun hiippakunnan alueella
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia kanttorin roolia musiikkipedagogina seurakunnissa Oulun hiippakunnan alueella. Opinnäytetyössä pyritään selvittämään, onko alueen seurakunnissa tarvetta musiikkipedagogille ja miten ...