Haku
Viitteet 1-8 / 8
Konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin: Mihin indiepeligrafiikan viehätys perustuu?
(2021)
Aiheena tutkielmassa on konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin, ja tutki-muskysymyksenä pohditaan tarkemmin, mihin indiepelien viehätys perustuu. Aihe on rajau-tunut kirjoittajien oman kiinnostuksen ja ...
Curse of Strahd - Uudelleenpelattavuus: millaisia uudelleenpelattavuutta lisääviä ominaisuuksia pöytäroolipelikirjaan Curse of Strahd liittyy ja kuinka ne ovat tukeneet teoksen pitkäkestoista suosiota?
(2022)
Tämä tutkielma on taustatyö, jonka tarkoitus oli pohjustaa oman Dungeons & Dragons -pelin kanssa yhteensopivan seikkailukirjan toteuttamista. Tutkielmassa analysoitiin suosittua Curse of Strahd -pelimoduulia uudelleenpelattavuuden ...
Matka omaan sisimpään, äijäporukalla : Napapiirin sankarit 3 -elokuvan maskuliinisuuksien representaation analyysi
(2021)
Elokuvissa on totuttu nostamaan esille mieshahmoja, jotka sopivat tiettyyn normiin, samalla kun erilaisia maskuliinisuukisa edustavat hahmot ovat yleensä vitsin tai kummastelun kohteena. Tutkielmassani halusin tarkemmin ...
Taiteilijan käsi on tärkeä työkalu – miten pitää siitä huolta?
(2022)
Tutkielman tarkoituksena oli tutkia taiteilijan kättä hänelle tärkeänä työkaluna ja sitä, miten kädestä pidetään huolta. Tutkimuskysymys on aiheena ajaton ja kirjoittajille tärkeä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada ...
Mobiilitasohyppelypelin 2D-hahmosuunnittelu: mitä tulee ottaa huomioon, että hahmo on toteutettavissa useammalla graafikolla?
(2023)
Tässä tutkielmassamme tutkittiin tiimityöskentelyä ja hahmosuunnittelua. Tutkielma toteutettiin kahden hengen ryhmätyönä. Idea syntyi opinnäytetyön käytännön osuudesta, missä teimme mobiilitasohyppelypelin kolmen hengen ...
2D-hahmosuunnittelu toimintaseikkailupelin esituotantovaiheessa: kuinka luodaan mieleenpainuvia hahmoja?
(2023)
Tämä tutkielman tavoitteena oli selvittää, miten luodaan mieleenpainuva hahmo videopeliprojektiin. Tutkin hahmosuunnittelun työnkuvaa ja kuinka hahmosuunnittelu voidaan toteuttaa. Tavoitteena oli tutkia hahmosuunnittelun ...
Kuvittamisen eri muodot ja tehtävät tekstin tukena - Mikä on kuvittamisen merkitys tekstin rinnalla?
(2023)
Tämän tutkielman tarkoituksena oli syventyä pohtimaan kuvittamisen eri tehtäviä ja muotoja tekstin rinnalla. Aihevalintani syntyi opinnäytetyön käytännönosuuden eli runokirjan kuvittamisen pohjalta, kun ymmärsin kuvittamisella ...
Modernien amerikkalaisten levynkansien kuvasto: miten tehdään puoleensavetävä indie-levyn kansi 2020-luvulla?
(2023)
Tutkielmani tavoitteena oli selvittää, miten luodaan puoleensavetävä levynkasi, erityisesti modernin amerikkalaisen indie -musiikin parissa. Tutkin levynkansitaiteen historiaa, eri graafisten suunnittelijoiden, muusikoiden ...