Haku
Viitteet 1-6 / 6
Tutoriaali osana kasuaalin mobiilipelin ensivaikutelmaa : Kuinka visuaalisella suunnittelulla voidaan parantaa mobiilipelitutoriaalin käyttäjäkokemusta?
(2020)
Tutkielma käsittelee mobiilipelitutoriaalien visuaalista suunnittelua kasuaalipeleissä ja sen vaikutusta pelaajan saamaan ensivaikutelmaan. Lähtökohtana oli kerätä tietoa, kuinka pelaajan ensivaikutelmaan voidaan vaikuttaa ...
Roolipelaaminen Bethesda Game Studiosin peleissä
(2021)
Tässä työssä käsitellään Bethesda Game Studiosin vuonna 2011 ja sen jälkeen kehittämiä roolipelejä. Bethesda Game Studios on The Elder Scrolls (TES) ja Fallout -pelisarjojen kehittäjä ja Bethesda Softworks on niiden ...
Curse of Strahd - Uudelleenpelattavuus: millaisia uudelleenpelattavuutta lisääviä ominaisuuksia pöytäroolipelikirjaan Curse of Strahd liittyy ja kuinka ne ovat tukeneet teoksen pitkäkestoista suosiota?
(2022)
Tämä tutkielma on taustatyö, jonka tarkoitus oli pohjustaa oman Dungeons & Dragons -pelin kanssa yhteensopivan seikkailukirjan toteuttamista. Tutkielmassa analysoitiin suosittua Curse of Strahd -pelimoduulia uudelleenpelattavuuden ...
Miten 2D-tasohyppelypelien graafiset tyylit ja animaatiot eroavat toisistaan PC- ja mobiilialustoilla?
(2021)
Aiheena tutkielmassa on 2D-tasohyppelypelien eroavaisuuksien tutkiminen PC- ja mobiilialustoilla. Tutkielmassa käsitellään myös erilaisia aiheelle olennaisia käsitteitä pelianimaatioon, peligrafiikkaan liittyen sekä ...
Yksittäisen 3D-mallin luominen videopeliin - Mitä yksi malli voi kertoa ja kuinka pelin ympäristö, tarina ja pelimekaniikka vaikuttavat malliin?
(2021)
Tässä tutkielmassa selvitetään, mitä videopelin yksittäinen 3D-malli voi viestiä pelaajalle ja kuinka se siinä onnistuu. Työn tavoitteena on pohtia mahdollisimman syvällisesti yksinkertaisen, mutta tyyliltään realistisen ...
Kuinka suunnitella tuottava mobiilipeli? : Graafinen suunnittelu mobiilipelin ansaintalogiikan tukena
(2022)
Opinnäytetyöni on katsaus mobiilipelialan ansaintalogiikkaan, ja kuinka se näkyy käytännössä. Mitä keinoja mobiilipeliala käyttää pelaajan rahastuksessa, kuinka rahastus ilmenee mobiilipeleissä, ja kuinka rahastus elementtejä ...