Haku
Viitteet 1-10 / 25
Asiantuntijuuden johtaminen kuvaa kliinisen asiantuntijan laaja-alaista osaamista
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Asiantuntijuuden johtaminen kuvaa kliinisen asiantuntijan laaja-alaista osaamista, jota edellytetään työelämässä erilaisissa ja vaativissa sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä. Kansallisessa yhteistyössä ...
Osaamisperusteisuutta videomuodossa
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Oulun Ammatillinen opettajakorkeakoulu (Amok) on tuottanut ja toteuttanut opetusvideoita jo kymmenkunta vuotta. Tässä julkaisussa käsitellään seitsemää videota, jotka liittyvät osaamisperusteisuuteen. Amok on pyrkinyt omien ...
Vaikuttava elintapaohjaus auttaa nuorta motivoitumaan
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2021)
Suomessa lasten ja nuorten terveydentila on keskimääräisesti hyvä. Kuitenkin vuosikymmenten ajan lasten ja nuorten fyysinen aktiivisuus on vähentynyt ja fyysinen passiivisuus lisääntynyt, mikä on johtanut lasten ja nuorten ...
Osaamismerkit työelämässä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2021)
Työelämä ja työuran aikana tarvittava osaaminen muuttuvat nopeasti digitalisaation aikakaudella. Muuttuvat osaamistarpeet edellyttävät joustavia tapoja kehittää osaamista osana opintoja ja niiden jälkeen. Myös työelämässä ...
Miten ohjaan tulevaisuuden työelämään? Työkaluja opiskelijan osaamisidentiteetin rakentumisen tueksi
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Julkaisussa tarkastellaan opiskelijan osaamisidentiteetin rakentumista ammatillisessa toisen asteen koulutuksessa sekä erilaisia osaamisidentiteetin rakentumista tukevia työkaluja, joita opettaja tai ohjaaja voi hyödyntää ...
Sosiaali- ja terveysalan opettajan yhteisöllisen digioppimisen osaaminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Hoitotyön koulutuksessa tarvitaan muutoksia opettajuudessa ja oppimisessa, mikä edellyttää pedagogista kehittämistä. Kehittämisen tulee tapahtua digitalisaation mahdollisuudet huomioiden. Pedagogisesti mielekkään digitaalisen ...
Simulaatiokoulutuksella potilasturvallisen osaamisen ylläpitämiseen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Ammattikorkeakoulujen hoitotyön opiskelijat tekevät opinnäytetyön tutkimus- ja kehittämistyönä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämän edustajat ja yritykset lähettävät opinnäytetöiden aiheita opiskelijoille tiedoksi ja ...
Tiedon jäljillä – Kolme videota tiedosta ja tietämisestä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Ammatillisen opettajakorkeakoulun tietotrilogia käsittelee tietoon ja tietämiseen liittyviä asioita. Mistä tietoa voi löytää? Mihin tietoon voi luottaa? Mitä tieto ylipäänsä on? Onko tieto muuttumatonta vai vanheneeko se? ...
Yhteisöllinen digioppiminen mahdollistaa hoitotyön opiskelijoiden tulevaisuussuuntautuneen monipuolisen työelämäosaamisen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Yhteisöllinen digioppiminen parantaa opiskelijoiden opintomenestystä sekä kehittää oppimistuloksia, jotka vastaavat tulevaisuuden työelämävalmiuksia, joissa korostuu yhteisöllisyys, asiakaslähtöisyys, palveluohjaus, nopea ...
Kotihoidon hoitajat pitävät teknologiaa hyödyllisenä, mutta perehdytystä sen käyttöön toivotaan enemmän
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Uusien teknologioiden käyttö on sosiaali- ja terveydenhuollossa päivittäistä ja se kuuluu olennaisena osana hoitotyöhön. KÄKÄTE-projekti tutki vuonna 2014 ikäihmisten parissa työskentelevien kokemuksia teknologiasta. ...