Haku
Viitteet 1-10 / 93
Ei haastattelua ilman luottamusta: Journalistin ja haastateltavan luottamussuhde
(2020)
Tutkin opinnäytetyöni tutkielmassa journalistin ja haastateltavana olevan henkilön luottamussuhdetta ja sen syntymistä. Työssäni toimittajana olen huomannut, että mikäli tavoittelee syväluotaavaa, kipeitäkin asioita ...
Kuosisuunnittelu vektorigrafiikalla : Kuinka luoda kuosiraportti tehokkaasti Adobe Illustrator -ohjelmalla
(2020)
Syksyllä 2019 suoritin opinnäytetyöni käytännön osuuden suunnittelemalla luontoaiheisen kuo-simalliston. Mallisto koostui kahdeksan kuosin kokonaisuudesta. Kuosisuunnittelu aiheena ei ollut entuudestaan tuttu, joten opiskelin ...
Kehon eri kehykset naistenlehdissä : Millaista kehopuhetta Trendi- ja Eeva-lehdissä käytetään?
(2021)
Tutkielmassani tarkastelin kahta eri suomalaista naistenlehteä, Eevaa ja Trendiä. Tavoitteenani oli selvittää, millaista kehopuhetta lehdet sisältävät. Aineistonani minulla oli kymmenen Eeva-lehden ja kymmenen Trendi-lehden ...
Tutoriaali osana kasuaalin mobiilipelin ensivaikutelmaa : Kuinka visuaalisella suunnittelulla voidaan parantaa mobiilipelitutoriaalin käyttäjäkokemusta?
(2020)
Tutkielma käsittelee mobiilipelitutoriaalien visuaalista suunnittelua kasuaalipeleissä ja sen vaikutusta pelaajan saamaan ensivaikutelmaan. Lähtökohtana oli kerätä tietoa, kuinka pelaajan ensivaikutelmaan voidaan vaikuttaa ...
Kohti vastuullisempaa matkailua: Miten vastuullinen matkailu näkyy matkailujournalismissa?
(2020)
Tässä tutkielmassa tarkastellaan matkailujournalismia vastuullisen matkailun näkökulmasta. Tutkimuskysymykseni on, miten vastuullisesta matkailusta kirjoitetaan matkailujournalistisissa julkaisuissa. Ilmastoasiat ovat ...
Käsikirjoitettua keskustelevaa haastattelua : Miten juontaja ohjailee henkilöhaastattelua podcastissa?
(2020)
Tässä tutkielmassa selvitän, minkälaisia keinoja henkilöhaastattelijalla on ohjata haastattelua ja hakea lisää tietoa haastateltavasta podcastissa tapahtuvassa henkilöhaastattelussa.
Aineistona tutkielmassani käytän ...
Kuinka käyttäjät saa suosittelemaan mobiilisovellusta? : Case Muntius Oy Kidday-sovellus
(2020)
Tutkielma tehtiin Muntius Oy:lle Kidday-mobiilivauvakirjasovelluksen tunnettavuuden edistämiseksi. Tutkielma käsittelee mobiilisovellusten suosittelemista erityisesti Kidday-sovelluksen näkökulmasta. Tutkielman tavoitteena ...
Konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin: Mihin indiepeligrafiikan viehätys perustuu?
(2021)
Aiheena tutkielmassa on konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin, ja tutki-muskysymyksenä pohditaan tarkemmin, mihin indiepelien viehätys perustuu. Aihe on rajau-tunut kirjoittajien oman kiinnostuksen ja ...
Roolipelaaminen Bethesda Game Studiosin peleissä
(2021)
Tässä työssä käsitellään Bethesda Game Studiosin vuonna 2011 ja sen jälkeen kehittämiä roolipelejä. Bethesda Game Studios on The Elder Scrolls (TES) ja Fallout -pelisarjojen kehittäjä ja Bethesda Softworks on niiden ...
Ilmastokatastrofista kulutusvalintoihin : Miten IPCC:tä käsittelevät ilmastouutiset on kehystetty Helsingin Sanomissa 1990-2019?
(2020)
Selvitän tässä tutkielmassa, millaisia kehystämisen tapoja Helsingin Sanomien ilmastonmuutosuutisoinnissa on käytetty. Tavoitteenani oli tutkia, millainen todellisuus Helsingin Sanomien yleisölle aiheesta rakentuu. Sekä ...