Haku
Viitteet 1-10 / 39
Ammattikorkeakoulun opinnäytetöiden eettiset kysymykset
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Ammattikorkeakoulujen tehtävänä on koulutus ja työelämää palveleva tutkimus- ja kehittämistoiminta. Kaikessa tutkimus- ja kehittämistoiminnassa tulee huomioida hyvä tieteellinen käytäntö ja tutkimustyön eettiset ohjeet.
Vaikka ...
Simulaatiokoulutuksella potilasturvallisen osaamisen ylläpitämiseen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Ammattikorkeakoulujen hoitotyön opiskelijat tekevät opinnäytetyön tutkimus- ja kehittämistyönä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämän edustajat ja yritykset lähettävät opinnäytetöiden aiheita opiskelijoille tiedoksi ja ...
Byströmin Ohjaamon toimintaa kehitettiin asiakaslähtöisesti
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Valtakunnallinen ohjaamotoiminta tarjoaa alle 30-vuotiaille nuorille palveluita monialaisesti ja poikkihallinnollisesti. Byströmin Ohjaamo tarjoaa Oululaisille matalan kynnyksen palveluita saman katon alta. Opinnäytetyön ...
Pedagogisen johtajuuden rakentuminen ja sen edellytykset Oulun kaupungin pohjoisella varhaiskasvatusalueella
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Artikkeli perustuu tutkimukseen Oulun kaupungin Pohjoisen varhaiskasvatusalueen päiväkodin johtajien ja varajohtajien kokemuksista varhaiskasvatuksen pedagogisesta johtajuudesta. Samalla tutkimuksessa kannustettiin päiväkodin ...
Sairaanhoitajan ydinosaamisen (180 op) arvioinnin valtakunnallisen kokeen kehittäminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Suomessa ammattikorkeakouluilla on autonomia opetuksen suunnittelussa. Sairaanhoitajan koulutuksen ammatillisen osaamisen tulevaisuus -hankkeen ja Suomen ammattikorkeakoulujen terveysalan koulutuksen verkoston 2017‒2019 ...
Ohjaus ja dialoginen vuorovaikutus hoitotyössä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Hoitotyötä toteutetaan vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa tavoitteena selvittää heidän hoitonsa tarve ja suunnitella sekä toteuttaa hoitoa asetettujen tavoitteiden suuntaan. Vuorovaikutuksella on merkitystä asiakkaiden ...
Voimaa mielenterveydestä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Mielenterveys ja mielenterveyden edistäminen lasten ja nuorten kehitysyhteisöissä on tärkeää. Tämä artikkeli sisältää kuvauksen ja koonnin Oulun ammattikorkeakoulun sekä Kempeleen Santamäen ja Kirkonkylän koulujen kanssa ...
Aputytöstä asiantuntijaksi – 120 vuotta sairaanhoitajakoulutusta Oulussa
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Aputytöstä asiantuntijaksi – 120 vuotta sairaanhoitajakoulutusta Oulussa artikkelissa kuvataan lyhyesti koulutuksen juhlakonferenssin sisällöllisiä teemoja koulutus, tutkimus- ja kehittämistoiminta, johtaminen ja esimiestyö, ...
Sairaanhoitajakoulutusta 120 vuotta Oulussa – Konferenssi 22.–23.9.2016. Tiivistelmät :: Nurse Education for 120 Years in Oulu – Conference 22.–23.9.2016, Abstracts
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Muutokset yhteiskunnassa ovat muokanneet ja kehittäneet sairaanhoitajakoulutusta ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Sairaanhoitajakoulutus 120 vuotta juhlakonferenssia ovat olleet järjestämässä useat alueen organisaatiot ja ...
Opiskelijoiden kokemuksia Oulun ammattikorkeakoulun master-tutkinnon monialaisista yhteisistä opinnoista
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2015)
Monialaisuudella (multifield) tarkoitetaan koulutusalojen ylittämistä ja erilaisten osaamisten yhdeksi kokonaisuudeksi nivouttamista yhteisen päämäärän saavuttamiseksi verkostoitumisen ja yhteisen tiedon tuottamisen kautta. ...