Haku
Viitteet 1-10 / 12
Työyhteisön kokemukset jännitteiden säätelyn ja konfliktien ratkaisun lähtökohtana
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Artikkelissa kuvataan työyhteisön jännitteiden ja konfliktien tunnuspiirteitä sekä niiden säätelyssä ja ratkaisussa hyödynnettäviä toimintatapoja, jotka perustuvat ihmisen yksilölliselle tavalle kokea tapahtumat. Jännitteet ...
Yhteiskunta-, hoito- ja terveystieteellisen tutkimuksen eettisten periaatteiden tarkastelua
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Tieteellinen tutkimus voi olla eettisesti hyväksyttävää ja luotettavaa ja sen tulokset uskottavia vain, jos tutkimus on suoritettu hyvän tieteellisen käytännön edellyttämällä tavalla. Hyvä tieteellinen käytäntö on myös osa ...
Työelämälähtöinen tutkimus- ja kehittämistoiminta Oulun ammattikorkeakoulun hoitotyön koulutuksessa
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Ammattikorkeakoululain lain mukaan opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä. Opinnäytetyö on ...
Erikoistumiskoulutuksella asiantuntijaksi
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Ammattikorkeakoulujen erikoistumiskoulutuksen tavoitteena on opiskelijan asiantuntijuuden kehittyminen siten, että hän kykenee toimimaan vaativissa asiantuntijatehtävissä määritellyllä työelämän osa-alueella. Asiantuntijuus ...
Johdanto
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Ammattikorkeakouluissa koulutetaan sosiaali- ja terveysalan osaajia ja koulutuksen tehtävä on vastata työelämän muuttuviin tarpeisiin ja osallistua aktiivisesti alueelliseen kehittämiseen. Tämän lisäksi ammattikorkeakouluissa ...
Vuorovaikutus ja eettinen toiminta erityisryhmiin kuuluvien ihmisten tutkimuksessa
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Tutkimus on vaativaa toimintaa ja sen tekeminen tulee perustua tiedeyhteisön tunnustamiin eettisiin toimintatapoihin. Erityisiä vaatimuksia asetetaan eettiselle toiminnalle ja ennakkoarvioinnille, jos tutkimus kohdistuu ...
Hoitotyön koulutus ja tutkimus- ja kehittämistoiminta – ajankohtaisia ja tulevaisuutta ennakoivia haasteita
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Ammattikorkeakouluissa koulutetaan sosiaali- ja terveysalan osaajia ja koulutuksen tehtävä on vastata työelämän muuttuviin tarpeisiin ja osallistua aktiivisesti alueelliseen kehittämiseen. Tämän lisäksi ammattikorkeakouluissa ...
Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen merkitys hoitotyön koulutuksen ja käytännön toiminnalle
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Hoitotyön käytännön toiminta ja koulutus ovat tällä hetkellä ehkä suurimman haasteen ja muutoksen edessä, kun uusu sosiaali- ja terveydenhuollon uudistus astuu voimaan. Lisäksi kaikkiin aloihin kohdistuva teknologian ja ...
Monialaisuus opinnoissa. Millaista osaamista monialaisilla opinnoilla tavoitellaan ja millaista osaamista tulevaisuudessa tarvitaan?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Tulevaisuuden osaamistarpeet muuttuvat yhteiskunnan kehityksen myötä. Koulutuksen tulee vastata yhteiskunnan osaamistarpeisiin nopeasti ja ennakoiden tulevia työ- ja elinkeinoelämän tarpeita. Lisäksi koulutuksen toimijoiden ...
Tiimityö – mihin sillä pyritään?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2017)
Tiimimäinen työskentely lisääntyy myös koulutuksessa. Opettajien yksin opettamisesta siirrytään monialaisiin työelämäläheisiin tiimeihin, joissa tavoitellaan nykyhetken ja tulevaisuutta ennakoivaa osaamista. Tiimityössä ...