Markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen : Case: Ensihoitajaopiskelijapäivät Kotkassa 2010
Salminen, Janette (2010)
Salminen, Janette
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111914839
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111914839
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Liiketalouden koulutusohjelma/Kotka
SALMINEN, JANETTE Markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen,
Case: Ensihoitajaopiskelijapäivät Kotkassa 2010
Opinnäytetyö 43 sivua + 3 liitettä
Työn ohjaaja pt. tuntiopettaja, KTT Ilkka Virolainen
Toimeksiantaja Ensihoitajaopiskelijat-ryhmä
Marraskuu 2010
Avainsanat ensihoitajaopiskelijapäivät, markkinointiviestintä, suunnitteluprosessi
Kotkassa järjestetään vuonna 2010 ensimmäisen kerran ensihoitajaopiskelijapäivät. Työni tarkoituksena oli tehdä markkinointiviestintäsuunnitelma kyseiselle tapahtumalle. Työssä käydään läpi eri viestintäkeinoja ja arvioidaan näistä parhaat ja sopivimmat opintopäivien markkinoinnin toteuttamiseen. Markkinointiviestintäsuunnitelma ja lähtökohdat poikkeavat perinteisestä, koska kyse on tapahtumasta eikä yrityksen markkinointiviestintäsuunnitelmasta, jossa tavoitellaan liikevoittoa.
Opinnäytetyön rakenne toimii niin, että teoria ja sen soveltaminen ensihoitajaopiskelija-päivien käyttöön on käsitelty samassa yhteydessä. Työssä on keskitytty selvittämään eri viestintäkeinoja ja selventämään eri suunnitteluprosessin vaiheita, peilaten välillä opintopäivien suunnitteluun ja sen etenemiseen. Markkinointiviestintäsuunnitelman suunnittelun aikana toteutettiin markkinointia ja sponsoreita hankittiin, sekä asetetut tavoitteet saavutettiin liittyen opiskelijoiden tavoittamiseen ja kävijämäärä.
Markkinointiviestintäsuunnitelma koettiin hyödyllisenä jo pelkkänä suunnitelmana, sillä aiempaa markkinointisuunnitelmaa ei ole, työ selvitti tälle tapahtumalle ja sen viestinnälle hyödylliset markkinointiviestinnän keinot. Näin tulevista opintopäivistä saadaan entistä paremmat.
KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Liiketalouden koulutusohjelma/Kotka
SALMINEN, JANETTE Markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen,
Case: Ensihoitajaopiskelijapäivät Kotkassa 2010
Opinnäytetyö 43 sivua + 3 liitettä
Työn ohjaaja pt. tuntiopettaja, KTT Ilkka Virolainen
Toimeksiantaja Ensihoitajaopiskelijat-ryhmä
Marraskuu 2010
Avainsanat ensihoitajaopiskelijapäivät, markkinointiviestintä, suunnitteluprosessi
Kotkassa järjestetään vuonna 2010 ensimmäisen kerran ensihoitajaopiskelijapäivät. Työni tarkoituksena oli tehdä markkinointiviestintäsuunnitelma kyseiselle tapahtumalle. Työssä käydään läpi eri viestintäkeinoja ja arvioidaan näistä parhaat ja sopivimmat opintopäivien markkinoinnin toteuttamiseen. Markkinointiviestintäsuunnitelma ja lähtökohdat poikkeavat perinteisestä, koska kyse on tapahtumasta eikä yrityksen markkinointiviestintäsuunnitelmasta, jossa tavoitellaan liikevoittoa.
Opinnäytetyön rakenne toimii niin, että teoria ja sen soveltaminen ensihoitajaopiskelija-päivien käyttöön on käsitelty samassa yhteydessä. Työssä on keskitytty selvittämään eri viestintäkeinoja ja selventämään eri suunnitteluprosessin vaiheita, peilaten välillä opintopäivien suunnitteluun ja sen etenemiseen. Markkinointiviestintäsuunnitelman suunnittelun aikana toteutettiin markkinointia ja sponsoreita hankittiin, sekä asetetut tavoitteet saavutettiin liittyen opiskelijoiden tavoittamiseen ja kävijämäärä.
Markkinointiviestintäsuunnitelma koettiin hyödyllisenä jo pelkkänä suunnitelmana, sillä aiempaa markkinointisuunnitelmaa ei ole, työ selvitti tälle tapahtumalle ja sen viestinnälle hyödylliset markkinointiviestinnän keinot. Näin tulevista opintopäivistä saadaan entistä paremmat.