Haku
Viitteet 1-4 / 4
Planering och skapande av webbplats för MaskrosStina
(2020)
Företaget MaskrosStina behövde ett sätt att få information om företaget och nå ut till en större publik. Vad ska man tänka på när man ska skapa en logo? Vad säger olika färger i logon om företaget? Vad ska man tänka på när ...
Utvecklandet av en grafisk profil för L & S Investments Oy
(2019)
I dagens värld måste man som företag ha en stark visuell identitet för att stå ut i mängden. Logotypen, färgerna och typografin skall ge en klar uppfattning om företaget och fungera som en visuell spegelbild.
Syftet ...
Den visuella identiteten för en fotostudio: hur man framställer ett lockande varumärke åt blivande kunder
(2023)
Detta examensarbetes huvudsyfte är att skapa en visuell identitet för en egen fotostudio. Jag har genom att använda teorimodeller om varumärken och grafisk design fokuserat på att skapa en lockande visuell identitet som ...
När Japan möter Finland - Ett lärdomsarbete om interkulturell grafisk design
(2021)
Detta är ett lärdomsarbete om interkulturell grafisk design som grundar sig på ett beställningsarbete för en kreativ plattform vid namn Lingoningo som skall lanseras i Österbotten och marknadsföras främst i Finland men ...