Haku
Viitteet 1-10 / 10
Varför finns det så få kvinnor i spelindustrin?
(Svenska Österbottens förbund för utbildning och kultur, 2019)
Spel och spelinlärning i högre utbildning
(Svenska Österbottens förbund för utbildning och kultur, 2019)
Spelet Min Dag-bok som datainsamlingsmetod bland 5-åringar
(2019)
Syftet med examensarbetet är att utveckla en datainsamlingsmetod som fungerar på ett delaktighetsfrämjande sätt för undersökning av 5-åriga barns upplevelse av hälsa och välmående. Ett för målgruppen skräddarsytt spel ...
Familjens Skärgårdsspel- En delaktighetsfrämjande datainsamlingsmetod för att undersöka barnfamiljers hälsa och välfärd
(2019)
Inom projektet Skärgårdsliv vid Yrkeshögskolan Novia var syftet att utveckla en delaktighetsfrämjande datainsamlingsmetod som ska samla information om barnfamiljers hälsa och välfärd i Åbolands skärgård. Datainsamlingsmetoden ...
Familjens Skärgårdsspel- En delaktighetsfrämjande datainsamlingsmetod för att undersöka barnfamiljers hälsa och välfärd
(2019)
Inom projektet Skärgårdsliv vid Yrkeshögskolan Novia var syftet att utveckla en delaktighetsfrämjande datainsamlingsmetod som ska samla information om barnfamiljers hälsa och välfärd i Åbolands skärgård. Datainsamlingsmetoden ...
For the Hoard: Duels
(2020)
Syftet med detta examensarbete är att skapa ett kortspel. Jag har utvecklat konceptet, formgivningen och reglerna. Idén till kortspelet började under juni 2019 och jag har utvecklat spelet sedan dess. Jag har dessutom ...
Mikrotransaktioners betydelse i spel
(2021)
Mitt examensarbete handlar om mikrotransaktioner och deras betydelse i spel. Jag har intervjuat några spelare om deras erfarenheter av mikrotransaktioner och hur de påverkar och syns i spelet. Jag har läst in mig och ...
Intäktsgenerering inom mobilspel
(2021)
Mobilspelindustrin är ett av största och snabbaste växande delområden inom nöjesbranschen. Dess intäktsgenereringsmodeller har under åren ändrats mycket och har under senare åren kommit under noggrann granskning av olika ...
Narvi: ett 2D-mobilspel
(2021)
Syftet med detta lärdomsprov var att ta reda på hur man skapar sitt eget endless runner 2D-mobilspel och vad man kan tänka på för att skapa ett framgångsrikt mobilspel. Här går jag igenom vad ett endless runner-spel är, ...