Haku
Viitteet 1-10 / 126
Asia Exchange Oy: Case: Utvecklandet av en content marketing plan för sociala medier
(Yrkeshögskolan Novia, 2019)
Nästan alla ungdomar finns på sociala medier i denna tid, ifall att företagets målgrupp är ungdomar så innebär det att även företaget borde förekomma där för att nå ut till målgruppen. Syftet med detta examensarbete är att ...
Konferenskundens upplevelse av tjänstekvaliteten på Sannäs Gård
(Yrkeshögskolan Novia, 2017)
Kvalitet definieras idag som förmågan att kunna uppfylla kunders behov och förväntningar. Kundens förväntningar påverkar hur kunden upplever kvaliteten vilket gör att kvalitet kan vara komplicerat att mäta eftersom det är ...
Utveckling av kundservice på Sokos Hotel Hamburger Börs : Skapandet av en manual för receptionen
(Yrkeshögskolan Novia, 2018)
Abstrakt
Syftet med detta examensarbete var att framställa en kundservicemanual för Sokos Hotel Hamburger Börs i Åbo. Avgränsningen för arbetet bestämdes genom att kartlägga vad kundservice är, hur den sköts bra och hur ...
Språkresa för svenskspråkig målgrupp : En undersökning om EF Språkresors marknadsföringskanaler
(Yrkeshögskolan Novia, 2013)
Temat för detta examensarbete är språkresor för 9-18-åriga ungdomar och dess marknadsföring från kundens synvinkel. Syftet med arbetet är att få reda på vilka marknadsföringskanaler som nått fram till den svenskspråkiga ...
Upplevd tjänstekvalitet på Park Alandia Hotell
(Yrkeshögskolan Novia, 2018)
Syftet med examensarbetet är att via kvantitativ undersökning redogöra för tjänstekvaliteten på Park Alandia Hotell i Mariehamn, Åland, samt att med hjälp av teori ge förbättringsförslag för en ny undersökningsenkät. Mitt ...
Marknadsföring för generation Y och Z : Utveckling av St. Olav Waterways marknadsföring för att nå ut till generation Y och Z
(Yrkeshögskolan Novia, 2018)
Syftet med detta arbete är att komma fram med förslag hur St. Olav Waterway kan med hjälp av digitala marknadsföringsmetoder nå ut till personer av generation Y och z. Världen av marknadsföring står i en snabb utveckling ...
Asia Exchange Oy : Case: En marknadsföringsplan för tjänsten sommarskolor
(Yrkeshögskolan Novia, 2018)
Syftet med detta examensarbete är att skapa en marknadsföringsplan för Asia Exchange, med fokus på deras tjänst sommarskolor. Asia Exchange är ett studieutbytesföretag som främst fokuserat sin marknadsföring på hela ...
Evenemangsplanering : Skapandet av ett evenemang med nytänkande entreprenörer för generation Z
(Yrkeshögskolan Novia, 2018)
För detta examensarbete är den teoretiska referensramen evenemangsplanering. Arbetet är ett handlingsbaserat examensarbete och som uppdragsgivare har Annette Ström som är verksamhetsledare på Luckan Raseborg i Karis ...
Sociala medier - Framtiden eller verkligheten för destinationsmarknadsföring?
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Det här examensarbetet har gjorts på uppdrag av Stockholm Visitors Board där jag undersöker varumärkesbyggnad via sociala medier av destinationen Stockholm.
Informationsinsamlingen har för detta arbete genomförts i tre ...
Utveckling och marknadsföring av en tjänst : Case: Skärgårdsbarens lunchservering
(Yrkeshögskolan Novia, 2018)
Skärgårdsbaren i Åbo fungerar som uppdragsgivare för mitt examensarbete. Skärgårdsbaren är en restaurang, bar och nattklubb som befinner sig i Åbo centrum. Syftet med mitt examensarbete är att utveckla Skärgårdsbarens ...