Haku
Viitteet 1-10 / 11
Pop-Up - Tillfällig användning av tomma utrymmen
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Med detta examensarbete beskrivs ett nytt fenomen som används för evenemangsproduktion, nöjesindustrin och inom handel och marknadsföring. Konceptet kallas för pop up. Arbetet är skrivet i form av en fallstudie. Som fall ...
Att utveckla en fri dansgrupp genom producentskap : Case: Complete
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Genom detta examensarbete som är en fallstudie och ett beställningsarbete av dansgruppen Complete undersöker jag hur en producent kan bidra till utvecklingen av en fri dansgrupp. Complete är en aktiv dansgrupp i Stockholm, ...
Framtidens kulturproduktioner föds i kollektiv : En utvärdering av Stereotype Helsinki
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Vi lever i ett samhälle där informationsteknologin har hämtat nya utmaningar för våra arbetsmetoder. Folk förväntar sig att produkter, information och service är tillgängliga var och när som helst. Konsumenten är inte ...
Gala-afton. Produktion av ett evenemang : Case: Aikakauslehtigala 2011
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Detta examensarbete behandlar AIkakauslehtien Liittos Aikakauslehtigala som ordnas i samband med en prisutdelning. Målsättningen med arbetet är att kartlägga evenemangets verksamhet och utveckling hittills, samt att skapa ...
Pizza på operan - Producenten, teater och utvecklingsstörning : case: En rovfågel flyger in - en variation på Carmen
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Detta examensarbete tar upp arbete med teater och utvecklingsstörning och lyfter fram en producents roll i en teatergrupp med personer med specialbehov. Målsättningen är att ge en inblick i arbetet med en teatergrupp som ...
Att jobba med positiva språkattityder : Svenska veckan som exempel
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Examensarbetet baserar sig på kulturevenemanget Svenska veckan. Målsättningen med Svenska veckan är att synliggöra det svenska i Finland i konstruktiv anda samt jobba för positiva attityder till det svenska i Finland. ...
Kulturproducent
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Teater Mestola kände till att det fanns ett behov att undersöka nya marknader i Norge och Sverige. Då marknaden för finlandssvensk teater verkar krympa i huvudstadsregionen i Finland eller åtminstone inte visat en tendens ...
Finlandssvenska veckan i Oslo : En beskrivning och utvärdering
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Detta examensarbete är en personligt beskrivande rapportering, utvärdering och analys av projekthelheten Finlandssvenska veckan, som ägde rum i Oslo första veckan i november 2010. Finlandssvenska veckan innehöll evenemang ...
Institutionsteatern och dess användning av sociala medier i sin marknadsföring : Case: Svenska Teater och Dramaten
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Målet med det här arbetet är att undersöka hur institutionsteatrar kan använda sig av sociala medier i sin marknadsföring. Jag har avgränsat arbetet genom att fokusera på marknadsföring via Facebook. Eftersom utvecklingstakten ...
Utanför systemet : Filmbranschens förändringar och det fria filmfältets framväxt i Finland 2000-2011
(Yrkeshögskolan Novia, 2011)
Examensarbetet behandlar det framväxande fria filmfältet i Finland och dess anknytning till förändringar i produktions-, distributions- och tittarkulturen. Den finländska filmbranschen har vuxit under 2000-talet på grund ...