Haku
Viitteet 1-10 / 24
Utformning av företagets visuella identitet
(2019)
Det första intrycket man får av ett företag kan ofta vara avgörande och därför är den visuella identiteten viktig. Den visuella identiteten har ett större inflytande på konsumenter än vad man kunde tro och därför bör ...
Sponsring inom motorsport. Hur fungerar det i nuläget?
(2020)
Motorsport är en populär sport i Finland. Det finns tusentals förare i vårt land och de flesta har som dröm att någon dag tävla om världsmästerskapet i Formel 1 eller i WRC i rally. Det är dock finansiellt svårt att hålla ...
Utvecklingen av ett 196-årigt varumärke : Case Åbo Underrättelser
(2020)
Varumärken och varumärkesutveckling har varit aktuellt för många företag i flera årtionden. Varumärket ger första intryck och helhetsbilder över företag och deras verksamhet. Varumärkesarbetet är en viktig del av företaget, ...
Unga vuxnas relation till banken: Case Närpes Sparbank
(2019)
För att banken ska kunna betjäna och ge ekonomiska råd till alla individuella behov behöver banken förstå sig på kundernas beteende och agerande. Den personliga servicen har stor betydelse inom bankbranschen, och de som ...
Modern marknadsföring : Vikten av ett starkt varumärke för framgångsrika företag
(2020)
Fler och fler företag har svårt att hålla jämna steg med den tekniska utvecklingen som kan ses som hjärtat av modern marknadsföring. Marknaderna har utvecklats snabbare än marknadsföringen. Därför befinner företag sig i ...
Förnyelse av varumärke och dess inverkan på företagsbilden : Case KWH Logistics
(2019)
I dagens läge har skapandet av starka varumärken kommit att bli allt viktigare för att kunna konkurrera på marknaden. För att kunna skapa ett starkt varumärke krävs differentiering från konkurrerande varumärken samt för ...
Varumärken inom fotbollen
(2020)
Att ha ett starkt personligt varumärke inom fotbollen är idag viktigt. Ett starkt personligt varumärke kan hjälpa spelaren uppnå framgångar av olika slag både på och utanför planen. Det personliga varumärket är i grund och ...
Digital marknadsföring på sociala medier
(2021)
Examensarbetets syfte är att definiera begreppet influencer samt rollen de har inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet är avgränsat till plattformarna Instagram och Facebook. Frågeställningarna för arbetet är följande: ...
Varumärkesutveckling : Att skapa innehåll för en varumärkeshandbok
(2019)
Varumärket har en stor betydelse för företagets framgång och det ger ofta det första intrycket av företaget till konsumenterna. Varumärkesutveckling görs för att skilja det egna varumärket från konkurrenternas och för att ...
Första kartläggning av företagsexpansion från Helsingfors till Åbo
(2021)
Tillväxtföretag ses som nyckeln till framtiden och är idag ett trendigt ord. Tillväxtföretag påverkar Finlands ekonomi och skapar fler arbetsplatser. Mitt examensarbete behandlar ett företags expansion till ny ort, i detta ...