Haku
Viitteet 1-10 / 10
Surfingturism i Hangö : Hangös image och marknadsföring ur surfingturismens synvinkel
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
I dagens värld där kampen om turisterna är hård, är det viktigt för destinationen att tänka på hurudan bild den ger av sig samt hur imagen kan användas vid marknadsföringen.
Syftet med detta examensarbete är att undersöka ...
Effektivare försäljning av stamkundsprogrammet Priority Club Rewards på Holiday Inn Turku
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Inom turismbranschen råder det stor konkurrens. Det är viktigt att få nya kunder men det är kanske ännu viktigare att hålla fast vid sina gamla kunder. Ett sätt att uppnå detta är att utveckla olika stamkundsprogram. Detta ...
Marknadsföringsplan för sommarevenemang i Finby, Salo
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Detta examensarbete behandlar processen för att utforma en marknadsföringsplan för sommarevenemang i Finby, Salo. Sommarevenemangen i Finby, Salo har ordnats i tiotals år men det har inte tidigare funnits en marknadsföringsplan ...
"Alla är inte som jag?" : En diskussion kring kommunikation och samarbete som aktuella kompetenser för restonomen i turistbranschen utifrån en förståelse för personlighetstyper
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Syftet med detta examensarbete är att diskutera kommunikation och samarbete som aktuella sociala kompetenser för restonomen i turistbranschen. I diskussionen kommer personlighetsformuläret Myers-Briggs Type Indicator® ...
The European Peoples' Festival : En beskrivning av festivalen samt en undersökning i festivalens betydelse för deltagarna och värdorten
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
The European Peoples’ Festival är en interkulturell festival ämnad för Europas olika folk. Deltagarna i festivalen är små städer som representerar de olika EU-länderna. Festivalen är inte väldigt känd utanför medlemsstäderna ...
Sociala medier - Framtiden eller verkligheten för destinationsmarknadsföring?
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Det här examensarbetet har gjorts på uppdrag av Stockholm Visitors Board där jag undersöker varumärkesbyggnad via sociala medier av destinationen Stockholm.
Informationsinsamlingen har för detta arbete genomförts i tre ...
Underlag för Kimitoöns kommuns turismprogram : Ett förarbete för en turismstrategi
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Det behövs strategier för att kunna utveckla turismnäringen till en stabil och lönsam näring. Strategierna lyfter fram styrkorna och möjligheterna för ett område och stöder växt, konkurrenskraft och lönsamhet. Med hjälp ...
Marknadsföring för ryska konsumenter samt deras åsikter om Lovisa som turistdestination
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Detta examensarbete behandlar marknadsföring för ryska konsumenter samt deras konsumentbeteende. Syftet är att undersöka ryska resenärers åsikter om Lovisa som turistdestination, samt att klargöra genom vilka marknadsför ...
Varumärket Sky Hotel Apartments : En varumärkesundersökning med avseende på kännedom och image
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
I dagens företagsvärld är varumärken ständigt närvarande, och ett starkt varumärke är en viktig tillgång för varje företag som vill synliggöra sig på marknaden. Att utveckla ett starkt varumärke kräver dock grundlig planering ...
Evenemangsplanering : Planering och genomförande av sommarens säsongöppning på torgen i Kimito och Dalsbruk
(Yrkeshögskolan Novia, 2012)
Syftet med detta examensarbete är att planera och genomföra torgevenemanget Säsongöppningen. Säsongöppningen arrangeras på två orter i Kimitoön, Egentliga Finland, ägde rum i Kimito 18.5.2012 och i Dalsbruk 9.6.2012. ...