Haku
Viitteet 1-8 / 8
Resursstarka barn – Material för barnets hem
(Yrkeshögskolan Novia, 2021)
Yogans påverkan i barnets självreglering, en kvalitativ observationsstudie
(2023)
Examensarbetet går in på teori kring barnets självreglering och fysisk aktivitet hos barn i daghemsålder. I arbetet undersöks ifall fysisk aktivitet i lugnare tempo, yoga kan ha påverkan i självreglering hos barn i 3 till ...
Delat föreståndarskap inom småbarnspedagogiken: inspirationsmodell som verktyg för ett bättre samarbete mellan daghemsföreståndare och vice föreståndare
(2021)
En föreståndare inom småbarnpedagogiken har mycket ansvar och flera olika och varierande arbetsuppgifter. Eftersom en daghemsföreståndares vardag har blivit alltmer administrativ kan det vara svårt för daghemsföreståndaren ...
Resursstarka barn. Stöd till socialt utsatta barn inom småbarnspedagogiken
(Yrkeshögskolan Novia, 2021)
”De lär sig snabbare än man tror!” : en kvalitativ studie om barns andraspråksinlärning inom småbarnspedagogiken
(2021)
Syftet med examensarbetet är att undersöka hur pedagoger inom småbarnspedagogik kan stöda inlärningen av ett andraspråk hos barn. Examensarbetets centrala frågeställningar är följande: Hur ser barnets andraspråksinlärning ...
En kvalitativ studie om problemskapande beteende inom småbarnspedagogiken : Om pedagogers tillvägagångssätt
(2022)
Detta examensarbete handlar om problemskapande beteende inom småbarnspedagogiken. Genom egna arbetserfarenheter inom småbarnspedagogiken så har jag noterat ett visst behov av att lyfta fram termen problemskapande ...
Läs för mig! Sagan som pedagogiskt verktyg inom småbarnspedagogiken
(2022)
Syftet med mitt arbete är att undersöka hur sagan används som pedagogiskt verktyg inom småbarnspedagogiken med syfte att stimulera och främja språkutvecklingen hos barn mellan ett och fem år. Frågeställningarna berör hur ...
Barn med drag av högkänslighet inom småbarnspedagogiken : En kvalitativ studie om hur personal inom småbarnspedagogiken bemöter och stöder barn med drag av högkänslighet
(2023)
Vårt syfte med examensarbetet var att ta reda på hur personal inom småbarnspedagogiken bemöter och stöder barn med drag av högkänslighet. De frågeställningar som vi hade var: Vilken typ av handledning får personalen inom ...