Haku
Viitteet 1-10 / 95
Utformning av företagets visuella identitet
(2019)
Det första intrycket man får av ett företag kan ofta vara avgörande och därför är den visuella identiteten viktig. Den visuella identiteten har ett större inflytande på konsumenter än vad man kunde tro och därför bör ...
Genomförande av en valkampanj
(2019)
Under våren 2019 fick jag äran och möjligheten att arbeta som kampanjchef för Sharie Sveholm som ställde upp i riksdagsvalet 2019. Att få ta del av denna händelserika resa från kandidatur och kampanjarbete fram till ...
Sponsring inom motorsport. Hur fungerar det i nuläget?
(2020)
Motorsport är en populär sport i Finland. Det finns tusentals förare i vårt land och de flesta har som dröm att någon dag tävla om världsmästerskapet i Formel 1 eller i WRC i rally. Det är dock finansiellt svårt att hålla ...
Kundupplevelsen av stödpaket för nyföretagare i Åbo: Case: Invandrarföretagarens synvinkel på kundresan hos medverkande organisationer
(2019)
Syftet med vårt arbete är att kartlägga nyföretagares kundupplevelse av stödpaketet med hjälp av en kundresa. Målgruppen för denna undersökning är invandrare från Mellanöstern. Viktiga frågor är: Hur upplever invandrarföretagare ...
Elbilen i Finland : Faktorer som påverkar etableringen av en framgångsrik finsk elbilsmarknad
(2020)
Detta examensarbete behandlar elbilens etablering på den finska bilmarknaden. Syftet med examensarbetet är att redogöra för de faktorer står emot ett framgångsrikt marknadsintrång för elbilen. Efter att ha läst detta arbete ...
En marknadskommunikationsplan för ett industriföretag
(2020)
Syftet med detta handlingsbaserade examensarbete är att bygga upp en marknadskommunikationsplan för ett industriföretag. I arbetet undersöks med vilka metoder företaget kan förbättra sin marknadskommunikation. Arbetet kan ...
Utvecklingen av ett 196-årigt varumärke : Case Åbo Underrättelser
(2020)
Varumärken och varumärkesutveckling har varit aktuellt för många företag i flera årtionden. Varumärket ger första intryck och helhetsbilder över företag och deras verksamhet. Varumärkesarbetet är en viktig del av företaget, ...
Processen för marknadsföringsplanen
(2019)
Detta examensarbete gjordes på uppdrag av Othello Products Ab på Brändö, Vasa, ett familjeföretag verksamt inom konditoribranschen. Avsaknaden av en grundmodell för marknadsföringsplanen är grunden för detta examensarbete. ...
Sex decennier av klädesinriktad marknadskommunikation
(2020)
Syftet med examensarbetet är att studera den modeinriktade marknadskommunikationens utveckling under de senaste sextio åren. Texten behandlar de största politiska och samhälleliga händelserna och deras påverkan på ...
Marknadsföringskanaler i mikroföretag : Effektiva marknadsföringskanaler med låga kostnader
(2020)
Ett mikroföretag har troligtvis inte lika stor marknadsföringsbudget som ett större företag. Därför kan det vara svårt att marknadsföra sig och skapa synlighet bland de alla större företagen som har möjlighet att lägga mer ...