Haku
Viitteet 1-7 / 7
Utformning av företagets visuella identitet
(2019)
Det första intrycket man får av ett företag kan ofta vara avgörande och därför är den visuella identiteten viktig. Den visuella identiteten har ett större inflytande på konsumenter än vad man kunde tro och därför bör ...
Utvecklandet av en grafisk profil för L & S Investments Oy
(2019)
I dagens värld måste man som företag ha en stark visuell identitet för att stå ut i mängden. Logotypen, färgerna och typografin skall ge en klar uppfattning om företaget och fungera som en visuell spegelbild.
Syftet ...
Den visuella identiteten för en fotostudio: hur man framställer ett lockande varumärke åt blivande kunder
(2023)
Detta examensarbetes huvudsyfte är att skapa en visuell identitet för en egen fotostudio. Jag har genom att använda teorimodeller om varumärken och grafisk design fokuserat på att skapa en lockande visuell identitet som ...
Informationsvisualisering : Digitalisering av manualer samt arbetsinstruktioner
(2022)
Examensarbetet är baserad på grafisk kommunikation och människors interaktion med visuell kommunikation när det handlar om manualer och arbetsinstruktioner. Syftet med mitt examensarbete har varit att få reda på ifall det ...
Ålands socialdemokraters visuella kommunikation på sociala medier nu och i framtiden.
(2023)
Detta examensarbete beskriver hur Ålands socialdemokrater (ÅSD) kan förbättra sin visuella kommunikation inför kommande kampanjer, särskilt på sociala medier. Med fokus på ÅSD:s första digitala kampanj inför valet den 15:e ...
Informationsvisualisering : Digitalisering av manualer samt arbetsinstruktioner
(2022)
Examensarbetet är baserad på grafisk kommunikation och människors interaktion med visuell kommunikation när det handlar om manualer och arbetsinstruktioner. Syftet med mitt examensarbete har varit att få reda på ifall det ...
Analys och utveckling av visuell kommunikation av fritidsfordon på Instagram och webbplats: en jämförelse av KABE, Hobby och Adria
(2022)
Detta är ett examensarbete vars syfte är att analysera och bidra med förbättringspunkter för fritidsfordonsvarumärken på sociala medieplattformen Instagram samt deras webbplatser. De varumärken som analyseras i detta arbete ...