Haku
Viitteet 1-10 / 12
Utformning av företagets visuella identitet
(2019)
Det första intrycket man får av ett företag kan ofta vara avgörande och därför är den visuella identiteten viktig. Den visuella identiteten har ett större inflytande på konsumenter än vad man kunde tro och därför bör ...
Genomförande av en valkampanj
(2019)
Under våren 2019 fick jag äran och möjligheten att arbeta som kampanjchef för Sharie Sveholm som ställde upp i riksdagsvalet 2019. Att få ta del av denna händelserika resa från kandidatur och kampanjarbete fram till ...
Kundupplevelsen av stödpaket för nyföretagare i Åbo: Case: Invandrarföretagarens synvinkel på kundresan hos medverkande organisationer
(2019)
Syftet med vårt arbete är att kartlägga nyföretagares kundupplevelse av stödpaketet med hjälp av en kundresa. Målgruppen för denna undersökning är invandrare från Mellanöstern. Viktiga frågor är: Hur upplever invandrarföretagare ...
Processen för marknadsföringsplanen
(2019)
Detta examensarbete gjordes på uppdrag av Othello Products Ab på Brändö, Vasa, ett familjeföretag verksamt inom konditoribranschen. Avsaknaden av en grundmodell för marknadsföringsplanen är grunden för detta examensarbete. ...
En innehållsstrategi för innehållsmarknadsföring
(2019)
Idag finns marknadsföringsmetoder och strategier i många olika varianter. I detta arbete tas innehållsmarknadsföring (Content Marketing) upp mera utförligt och arbetet resulterar i en innehållsstrategi.
Arbetet är ...
Sinnesmarknadsföring
(2019)
I detta examensarbete gås det igenom hur marknadsförarna involverar människans fem sinnen lukt-, smak-, hörsel-, syn- och känselsinne för att åstadkomma den maximalaste och mest minnesvärda marknadsföringen. För att skilja ...
Konceptutveckling för ett miljöbetonat initiativ : Case: Zero Trash City
(2019)
Zero Trash City är ett nyutvecklat konceptförslag. Konceptet arbetar för att motverka föroreningar i naturen och främja miljömedvetenhet, -diskussion och -handlingar. Fem utvecklade åtgärdsförslag står som kärnan för ...
Församlingens kommunikation och verksamhet – idag och i framtiden : CASE Ekenäsnejdens svenska församling
(2019)
Det blir allt viktigare i dagens samhälle att kunna kommunicera via rätt kanaler och tillmötesgå sina församlingsmedlemmars önskemål. Detta arbete har gjorts i samarbete med Ekenäsnejdens svenska församling för att få reda ...
Instagram som marknadsföringsverktyg Case SB Gräv
(2019)
I en tid där allt mera av dagens tid spenderas online är det allt viktigare för företag att satsa på digital marknadsföring. Nu när alla har med sig sina smarttelefoner når man alla oberoende var de befinner sig. I detta ...
Utvecklandet av en grafisk profil för L & S Investments Oy
(2019)
I dagens värld måste man som företag ha en stark visuell identitet för att stå ut i mängden. Logotypen, färgerna och typografin skall ge en klar uppfattning om företaget och fungera som en visuell spegelbild.
Syftet ...