Haku
Viitteet 1-10 / 23
Social media som marknadsföringskanal för kosmetologtjänster : En kvalitativ studie med intervjuer som metod
(2021)
Idag är det av största vikt att ha synlighet via olika marknadsföringskanaler för att nå ut till kunder och för att kunna sälja tjänster och produkter. Bland skönhetstjänster, där konkurrensen bland kunder är stor är det ...
Sociala mediers påverkan på köpbeteendet online : En studie om hur influencer marketing lockar till köp
(2021)
Motivet med denna studie är att klargöra vad influencer marketing är, samt undersöka i hur sociala medier lockar till köp. I detta arbete kommer jag att undersöka i unga vuxnas köpbeteende, hur reklaminlägg på sociala ...
Nätverksmarknadsföring ur försäljarens perspektiv: För- och nackdelar, risker och möjligheter
(2021)
Nätverksmarknadsföring är en unik försäljningsmetod som människor sällan har en verklig inblick i. Många kanske har hört om olika nätverksföretag eller produkterna de säljer, men hur ser arbetet som nätverksmarknadsförare ...
Utveckling av streaming-tjänster för sociala medier som marknadsföring och produkt
(2021)
Detta examensarbete handlar om livestreaming i marknadsföringssyfte, och utgår ifrån mitt arbete vid kommunikationsbyrån Bertills & Jung. Framförallt under det senaste årets Coronapandemi har livestreaming blivit vanligt ...
Digital marknadsföring på sociala medier
(2021)
Examensarbetets syfte är att definiera begreppet influencer samt rollen de har inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet är avgränsat till plattformarna Instagram och Facebook. Frågeställningarna för arbetet är följande: ...
Influencer Marketing : En kvalitativ studie om vad influencer marketing innebär och vilka möjligheter och risker metoden medför hos företag
(2021)
Syftet med denna studie är att få kunskap om vad influencer marketing innebär och öka kunskapen om hur företag, både teoretiskt och praktiskt, kan gå till väga för att tillämpa influencer marketing i sin marknadsföringsstrategi. ...
Mikrotransaktioners betydelse i spel
(2021)
Mitt examensarbete handlar om mikrotransaktioner och deras betydelse i spel. Jag har intervjuat några spelare om deras erfarenheter av mikrotransaktioner och hur de påverkar och syns i spelet. Jag har läst in mig och ...
Marknadsföringsplan: Case Rescue Team Finland
(2021)
Examensarbetet har gjorts i uppdrag av företaget Rescue Team Finland. Ämnet för arbetet är marknadsföring och marknadsföringsplanering. Syftet och målet med arbetet var att utforma en ny marknadsföringsplan åt företaget ...
Videomarknadsföring för musiker : En processbeskrivning om att skapa videomarknadsföringsmaterial för musiker
(2021)
Syftet med detta arbete är att bygga upp en bank med inspelat videomaterial så att potentiella arbetsgivare kan kolla upp vem jag är som musiker och på vilken nivå mitt spelande är. I arbetet går jag igenom hur jag gjorde ...
Digital skyltning : naturalistisk observation inom detaljhandeln i Åbo
(2021)
Digital skyltning har blivit alltmer vardagligt och för en god orsak. Digital skyltning är ett
nytt sätt att kreativt sända ut meddelanden till allmänheten. Digital skyltning är en form
av kommunikation mellan anställda ...