Haku
Viitteet 1-6 / 6
Metoder och stödformer för högkänsliga barn - En kvalitativ studie om hur personal inom småbarnspedagogiken hjälper och stöder högkänsliga barn
(2021)
Detta examensarbete är en kvalitativ studie som utgjorde en del av projektet “Högkänslighet - en utmaning inom vård och omsorg?” i samarbete med Högkänsliga i Finland rf. Syftet var att kartlägga hurdana metoder och ...
Se mig för den jag är
(2021)
Detta examensarbete är en del av projektet “Högkänslighet – en utmaning inom vård och omsorg?” och är en kvalitativ studie om social- och hälsovårdspersonalens kunskap om högkänslighet bland barn. Högkänsliga ...
Anknytning inom dagvård : En kvalitativ studie om dagvårdspersonalens kunskap om anknytning i dagvården
(2021)
Barns förmåga att knyta an till en vuxen är viktigt för att barnet ska kunna utvecklas och växa i dagvården. Alla barn behöver få känna sig trygga på den plats de spenderar sina dagar vilket i de flesta fall är daghem. ...
Min dag i bilder - Ett verktyg för att främja en välfungerande vardag
(2021)
Detta examensarbete är gjort som ett funktionellt arbete och som en del av Yrkeshögskolan Novias projekt Resursstarka barn. Vardagen är en del av barnets uppväxtmiljö som kan innehålla både risk och skyddsfaktorer för ...
Stöd till barn med invandrarbakgrund inom småbarnspedagogiken: En scoping review
(2021)
Syftet med arbetet är att öka professionellas kunskap om hur småbarnspedagogiken kan stöda barn
med invandrarbakgrund. Arbetets frågeställning är: ”Hur kan man stöda barn med
invandrarbakgrund inom småbarnspedagogiken?”. ...
Stöd för utveckling av barns impulskontroll
(2021)
Examensarbetet är skapat som en del av Yrkeshögskolan Novias projekt Resursstarka barn – stöd för socialt utsatta barn inom småbarnspedagogiken. Syftet med arbetet var att öka kunskapen om barns impulskontroll i åldern 3 ...